Siirry sisältöön
Yleisinfo
OHJEITA OSALLISTUJILLE LIVETO TAPAHTUMA-ALUSTAN KÄYTTÖÖN
Sosiaalityön tutkimuksen päivät järjestetään virtuaalisina Liveto tapahtuma-alustalla. Jokainen osallistuja luo käyttäjätilin osallistuakseen (ellei sellaista jo ole luotuna aiemmin). Tarkempi kirjautumisohje toimitetaan osallistujille sähköpostitse lähempänä tapahtumaa.
 
Teknisiä ohjeita - tutustu huolellisesti onnistuneen osallistumisen varmistamiseksi
  • Laadukas verkkoyhteys: osallistuthan paikasta, jossa verkkoyhteys on vakaa. Verkkoyhteyden on hyvä olla langallinen ja vähintään 5mbs/2mbs. Paras laatu saavutetaan vähintään 30mbps/10mbps -yhteydellä.

  • Oma tietokone: Osallistuthan omalta tietokoneeltasi (mobiililaite ei tue kaikkia toimintoja).

  • Verkkoselain: Suosittelemme käyttämään Chrome-selainta, mutta alusta toimii myös Firefox- ja Edge-selaimilla. Varmista myös, että selain on päivitetty. Suosittelemme sulkemaan muut ohjelmistot ja välilehdet tapahtuman aikana.

  • Palomuurit saattavat haitata virtuaalitapahtuma-alustan ja toimintaa, joten parhaan toimivuuden takaamiseksi UDP-yhteydet osoitteesta jvb.liveto.io porteista 30300-30500 tulisi sallia (voit tarkistaa organisaatiosi it-tuelta)

  • Jos koet ääni- tai kuvaongelmia, kirjaudu ulos sekä päivitä tai uudelleenkäynnistä selainikkuna. Varmista myös, että ongelma ei ole palomuurissasi, mikäli esimerkiksi osa sisällöstä jää näkymättä tai koet muita teknisiä ongelmia.

  • Tapahtuma-alustalle kirjautumiseen tai alustan toimintaan liittyvissä ongelmatilanteissa voit ottaa yhteyttä info@aboaservices.fi, tai myös Liveton asiakaspalveluun: asiakaspalvelu@liveto.io, puh. 0600-30005 (ma-pe klo 9-17).

Chat
  • Tapahtumassa on eri chat-kanavia, osallistuja on aktiivisena kerrallaan vain yhdessä kanavassa. Kaikki kanavat on listattu huoneet -välilehdellä. Viestit näkyvät vain siinä kanavassa, johon ne on kirjoitettu.

  • Alustan Helpdesk chat-kanavalla voit esittää kysymyksiä alustan käyttöön liittyen tapahtuman aikana.

  • Chatissa voi lähettää myös yksityisviestejä klikkaamalla osallistujaluettelossa henkilön nimeä ja valitsemalla ”Lähetä yksityisviesti”.

  • Lisäksi uutena ominaisuutena alustalla on mahdollista soittaa 1to1-videopuheluita. Ohjeistus videopuheluiden käyttämiseen:

    1. Chatin osallistujalistauksessa voit valita kenelle haluat lähettää yksityisviestiä. Kun yksityinen keskustelu toisen osallistujan kanssa on auki, klikkaa "Aloita videopuhelu (Beta)".
    2. Ennen kuin toinen osallistuja on vastannut puheluun, voit valita kameran ja mikin lähteet, tai lopettaa puhelun punaisesta symbolista.
    3. Puhelun aikana voit jakaa ruudun, avata/sulkea mikin, lopettaa puhelun, avata/sulkea kameran tai asetuksista valita kameran ja mikin lähteet.
    4. Videopuhelu-ruutua voi klikkaamalla ja raahaamalla siirtää haluamaansa kohtaan näytöllä.
    5. Jos toinen osallistuja soittaa sinulle videopuhelua, näet pyynnössä hänen nimen ja profiilikuvan. Voit joko hyväksyä tai hylätä soiton.

Kahvihuoneet
  • Kahvihuoneisiin osallistuminen on mahdollista vain tietokoneella (ei mobiililaitteilla). Ennen osallistumista, tarkista kuulokkeesi äänen ja mikin toimivuus. Jos mahdollista, käytä tietokoneen mikkiä ja kaiutinta.
     
  • Liity keskustelemaan valitsemaasi kahvihuoneeseen. Mikki ja kamera ovat alussa automaattisesti pois päältä, voit halutessasi kytkeä ne päälle.
     
  • Hyväksy selaimesi asetuksista äänen ja kuvan käyttö. Jos vahingossa estät nämä, selaimen osoitepalkista löytyy työkalu niiden sallimiseen. MAC-käyttäjä: tarkista, että "Screen Sharing" ja "Screen Recording" ovat aktivoituina asetuksissa.
     
  • Valitse haluatko pitää mikin päällä kohdasta ”Mykistys päällä/pois” ja haluatko pitää kameran päällä kohdasta ”Käynnistä/pysäytä kamera”. Jos symbolien päällä on /-merkki, ominaisuudet ovat pois käytöstä.
     
  • Oikean reunan kolmen pisteen symbolista pääset lisäasetuksiin.
     
  • Voit poistua kahvihuoneesta painamalla punaista luuria tai klikkaamalla mihin tahansa muulle sivulle alustalla.