Siirry sisältöön
Asiakkuuksien johtaminen
 
Asiakaskokemuksen johtaminen ja kehittäminen palvelumuotoilun keinoin
 
Asiakaskokemuksella johtaminen (mm. koettu asiakastyytyväisyys, reklamaatiot, läpimenot) 
Palvelumuotoilu punaisena lankana 
•    Palvelumuotoilun prosessi ja menetelmät 
•    Palvelumuotoilun työkaluja käytettäväksi omassa kaupassa 
•    Kuinka kerätä tietoa, rakentaa asiakasymmärrystä, hyödyntää tietoa arjessa 
    
Kehityshaasteiden eri vaiheet: rajaa, opi/ymmärrä, ratkaise, testaa 
Osallistuttamisen tavat ja menetelmät 
•    Henkilöstön sitouttaminen -> parempi asiakaskokemus henkilöstön kautta 
    
Oman kaupan palvelukehitys ja riman jatkuva nostaminen 
•    Menetelmiä palvelun kehittämiseksi ja vakiinnuttamiseksi 
•    Päivän aikana muotoutuu mm. Business Model Canvas 
    
Sidosryhmien johtaminen (kytkeytyen erityisesti Business Model Canvas –malliin) 
•    Suunnittelutyökaluja, sidosryhmäkartta ja sidosryhmätaulukko 
•    Sidosryhmäjohtamisen tavoite ja suunnitelma - mitä tärkeimmät sidosryhmät meiltä odottavat, miten odotuksiin vastataan, ja miten tekemisiä mitataan?
    
Tavoite
 
Valmennuksen tavoitteena on syventää kauppiaan ymmärrystä asiakaskokemuksen johtamisesta hyödyntäen palvelumuotoilun menetelmiä ja keinoja. Päivän aikana esitellään erilaisia palvelun kehittämisen ja vakiinnuttamisen menetelmiä sekä tarkastellaan erityisesti henkilöstön sitouttamisen merkitystä asiakaskokemuksen johtamiselle ja kehittämiselle. Valmennuksen tavoitteena on kirkastaa asiakaskokemuksen johtamisen merkitystä liiketoiminnan kannattavuudelle.
 
Kohderyhmä
 
Kauppiaat 

Aikataulu ja sijainti
 
Koulutuksen toteuttaja
Ava-akatemia Elina Söderlund elina.soderlund@akatemia.fi 
Ava-akatemia Outi Dorsen outi.dorsen@akatemia.fi 
 
Koulutuksen hinta 
Sata-Hämeen aluerahaston kauppojen kauppiaille maksuton  
 
Ilmoittautuminen