Siirry sisältöön
Powered by Lyyti
Markkinointijohtajan iltapäivä 7.10.2025: 3 ratkaisua arjen haasteisiin
  • 1. Tiedot
  • 2. Vahvistus
  • 3. Valmis
20:00 jäljellä vahvistaa ilmoittautuminen
Paikkojesi varaus on ehtinyt vanhentua. Paikkoja saattaa kuitenkin olla vielä vapaana

Markkinointijohtajan iltapäivä

3 ratkaisua arjen haasteisiin
 
  • Milloin: ti 7.10.2025, klo 14.00–18.00, asiaosuus klo 14.00–17.00
  • Missä: Botta, Museokatu 10, 00100 Helsinki
  • Hyvä tietää: Tilaisuus on tarkoitettu ainoastaan markkinointijohtajille. Tilaisuus on veloitukseton.
 

Tervetuloa mukaan markkinointijohtajien omaan iltapäivään! Tämän tilaisuuden kautta haluamme antaa tukemme markkinointijohtajien arkeen. Iltapäivän aikana keskitytään brändillä johtamiseen, markkinointiviestinnän kanavavalintoihin sekä markkinointikampanjoiden mahdollisesti aiheuttamien kriisitilanteiden ratkaisemiseen. 

‍Tilaisuudessa paneudutaan näihin monen markkinointijohtajan työpöydälle kuuluviin ajankohtaisiin teemoihin. Teemoja käsitellään ensin asiantuntijapuheenvuoroina kaikille yhteisessä alustuksessa, jonka jälkeen niihin syvennytään sparripiireissä, eli fasilitoiduissa pienryhmissä. Lisäksi tilaisuuden ohjelma mahdollistaa verkostoitumista markkinointijohtajien kesken.

Huomioithan, että tällä kertaa tilaisuus on suunnattu vain henkilöille, jotka suoraan tai välillisesti johtavat markkinointitiimiä tai -tiimejä. Mikäli et osu tähän profiiliin, ilmoittautumisesi saatetaan perua MarkkinointiKollektiivin toimesta. 

‍Tilaisuudesta ei tule streamia tai tallennetta. Haluamme rakentaa aitoa verkostoitumista ja keskusteluyhteyttä paikan päälle saapuvien kesken. Tilaisuus on veloitukseton. Mukaan mahtuu 50 markkinointijohtajaa ilmoittautumisjärjestyksessä.

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan!


Tilaisuuden puheenvuorot:

Teema 1: Brändillä johtamisen uusi rooli – strategiasta kokemukseen
 
Miten brändi voidaan valjastaa koko organisaation yhteiseksi nimittäjäksi sekä kasvun ja kilpailuedun ajuriksi? Tyypillisesti brändi nähdään vain markkinoinnin työkaluna, mutta todellisuudessa se on paljon enemmän. Tuloksellinen brändillä johtaminen ulottuu strategiasta aina asiakaskokemukseen asti – ja juuri siksi vain harva organisaatio onnistuu siinä. Puheenvuorossa kuulet, miten CMO voi johtaa brändillä koko liiketoimintaa niin, että brändistä tulee aidosti kasvun ja kilpailuedun lähde.
 
Sparripajassa tunnistetaan keskeiset kipukohdat ja löydetään konkreettisia keinoja, joilla brändi voidaan valjastaa luomaan kestävää arvoa sekä asiakkaille että liiketoiminnalle.

Teeman asiantuntijana toimii Niko Kokonmäki (Knowit Management Consulting). Niko kuvaa itseään ikuisesti hölmöä nuorta sydäntään etsiväksi, ja on kulkenut pitkän tien mainostoimistojen maailmassa: ensin suunnittelijana, sitten luovana johtajana  ja sitten oikein erityisen luovana johtajana. Matkan varrella hän on ollut vauhdittamassa monille tuttuja kotimaisia ja kansainvälisiä brändejä kohti menestystä. Viimeiset 15 vuotta Niko on työskennellyt konsulttina, auttaen edelleen monia tunnettuja yrityksiä kirkastamaan strategioitaan ja johtamaan tekemistään brändin kautta.
 
Teema 2: Rakenna yhtiönne markkinointia LinkedIn First -toimintamallilla
 
Mitä tapahtuisi, jos yrityksesi suunnittelisi ja toteuttaisi kaikki markkinointiviestinnän aktiviteetit LinkedInin tarjoamat mahdollisuudet edellä? Puheenvuorossa pureudutaan LinkedIn-alustan markkinoinnin potentiaaliin kokonaisvaltaisesta näkökulmasta ja haastetaan perinteiset markkinoinnin kanavavalinnat LinkedIn First -lähestymistavan esittelyllä. Kuulet käytännön vinkkejä ja strategioita, joilla LinkedIn-markkinoinnista voidaan rakentaa yrityksen keskeisin markkinointikanava.
 
Sparripajassa pääset haastamaan oman organisaatiosi nykyisiä kanavavalintoja ja tunnistamaan, millaisia mahdollisuuksia LinkedIn voisi tarjota yrityksenne markkinointiviestinnän ytimeksi. Yhdessä pohdimme konkreettisia askelia, joilla LinkedInistä voidaan rakentaa aidosti toimiva kasvun alusta.
 
Teeman asiantuntijana toimii Mikko Rindell (Balanced Growth Boutique). Mikko on Balanced Growth Boutiquen perustaja. Hän on rakentanut ja johtanut viimeiset 15 vuotta B2B-firmojen tuloksellista digitaalista markkinointia ja nyt he keskittyvät auttamaan erityisesti B2B-asiantuntijafirmoja kasvamaan LinkedIn-mainonnan avulla niin Suomessa kuin kansainvälisesti.
 
Teema 3: Kun markkinointikampanjasi aiheuttaa paskamyrskyn, kannattaako istua ja odottaa?
 
Kun markkinointikampanja aiheuttaa kohun, pitää osata toimia nopeasti ja viisaasti. Puheenvuoro käsittelee kriisiviestinnän ja markkinoinnin rajapintaa, ja siinä yhdistyvät ennakoinnin näkökulma ja toimintamallit tilanteisiin, kun myrsky on jo päällä. Saat sekä "ensiapulaukun" että työkalut pitkän tähtäimen resilienssin rakentamiseen. Käsiteltäviä teemoja ovat kampanjan riskien tunnistaminen etukäteen, milloin kannattaa reagoida heti ja milloin odottaa, johdonmukainen viestintä kriisin keskellä sekä oppiminen kriisistä brändin vahvistamiseksi tulevaisuutta varten.
 
Sparripajassa pääset osallistumaan simuloituun harjoitukseen, jossa opit laitetaan testiin. Olet osa kriisiviestintäryhmää ja pääsette suoraan keskelle myrskyä. Selviättekö yhteistyöllä kuivin jaloin vai onko brändinne mennyttä? Harjoituksen päätteeksi saatte konkreettisen palautteen harjoituksen vetäjältä.
 
Teeman asiantuntijana toimii Toni Perez (OSG). Toni on kokenut kriisiviestinnän ammattilainen, joka on uransa aikana ollut mukana laatimassa kriisiviestintäsuunnitelmia, vetämässä kriisisimulaatioita ja sparraamassa yritysten edustajia median kohtaamiseen vaikeissa tilanteissa. Hän on toiminut myös toimitustyössä, matkailualan viestinnässä sekä useissa viestintätoimistoissa. Nykyään Toni johtaa neljä kertaa Vuoden viestintätoimistoksi valittua OSG Viestintää ja on ollut mukana suunnittelemassa palkittuja kampanjoita. Häntä motivoi auttaa organisaatioita ja ihmisiä menestymään selkeän viestinnän ja vaikuttavan tarinankerronnan avulla – myös silloin, kun olosuhteet ovat kaikkea muuta kuin helppoja.
 
Tilaisuuden aikataulu:
  • Klo 13.40–14.00 Ovet auki ja verkostoitumista
  • Klo 14.00–15.30 Alustukset kolmeen markkinointijohtajan arjen haasteeseen
  • Klo 15.30–17.00 Lyhyt tauko ja sparripiirit
  • Klo 17.00–18.00 Afterit (kevyttä purtavaa ja verkostoitumista)

Ohjelma ja aikataulu saattavat muuttua vielä ennen tilaisuutta. Tilaisuuden tuottaa MarkkinointiKollektiivi. Tilaisuuden mahdollistavat Knowit Management Consulting, Balanced Growth Boutique, OSG sekä Botta Events.

 

Tapahtuman tiedot

Nimi Markkinointijohtajan iltapäivä 7.10.2025: 3 ratkaisua arjen haasteisiin
Aika Tiistai 7.10.2025, 14:00–18:00
Paikka Botta Helsinki
Osoite Museokatu 10, 00100 Helsinki, Kartalla
Osallistutko *
Sähköpostiosoite on virheellinen

Yhteisen alustuksen jälkeen teemoihin syvennytään sparripiireissä. Pyrimme jakamaan osallistujat siten, että kukin pääsee häntä eniten kiinnostavaan ryhmään.
Ensisijaisesti olisin kiinnostunut sparriryhmästä:  *
Toissijaisesti olisin kiinnostunut sparriryhmästä:  *

Jatketaanko keskustelua aftereilla?
Osallistutko myös jatkoille klo 17–18? Varaamme pientä purtavaa ilmoittautuneille. *
Pyrimme suunnittelemaan tilaisuuden tarjoilut siten, että tarjoiluista jokainen löytäisi itselleen jotain sopivaa. Huomioimme ilman ilmoitusta yleisimmät ruokavaliot sekä ruoka-allergiat. 

Huomioithan, että tällä kertaa tilaisuus on suunnattu vain henkilöille, jotka suoraan tai välillisesti johtavat markkinointitiimiä tai -tiimejä. Mikäli et osu tähän profiiliin, ilmoittautumisesi saatetaan perua MarkkinointiKollektiivin toimesta. 

 
Huomioithan, että MarkkinointiKollektiivin tilaisuudet ovat erittäin suosittuja ja paikat tilaisuuksiin varataan loppuun nopeasti. Tilaisuus ja tarjoilut ovat osallistujille ilmaisia, ja siksi odotamme, ettet jätä varaamaasi paikkaa käyttämättä.
 
Voit perua paikkasi veloituksetta 14 päivää ennen tilaisuutta. Sitä lähempänä tilaisuutta perutusta tai kokonaan käyttämättä jätetystä paikasta tilaisuuteen veloitamme 100 euron korvausmaksun. Hyväksyt tämän ehdon samalla kun varaat paikkasi tilaisuuteen. *
Liityn samalla MarkkinointiKollektiivin uutiskirjeen tilaajaksi, jotta pysyn tietoisena myös tulevista tilaisuuksista ja myynnin sisällöistä. Tietosuojaseloste
Ilmoittautumalla hyväksyt, että yhteystietosi voidaan luovuttaa kyseisen tilaisuuden yhteistyökumppaneille.