20:00 jäljellä vahvistaa ilmoittautuminen
Paikkojesi varaus on ehtinyt vanhentua. Paikkoja saattaa kuitenkin olla vielä vapaana
Dystopia, utopia ja demokratia
Mitä? Tervetuloa koulutus- ja keskustelutilaisuuteen, jossa pureudumme siihen, miten generatiivisten tekoälyjen aikakausi muuttaa journalistien, viestijöiden ja sisällöntuottajien työtä. Mikä jää ihmisen rooliksi? Miten tämä kaikki vaikuttaa demokratiaan? Onko demokratia menossa rikki?
Kenelle? Tilaisuus on suunnattu journalismin, viestinnän, markkinoinnin ja sisällöntuotannon ammattilaisille. Tilaisuus on Teknologia-akatemian ja AI after work -konseptin yhteistilaisuus, joka järjestetään yhteistyössä Helsingin yliopiston ja AIDEMOC-hankkeen kanssa.
Mitä? Tervetuloa koulutus- ja keskustelutilaisuuteen, jossa pureudumme siihen, miten generatiivisten tekoälyjen aikakausi muuttaa journalistien, viestijöiden ja sisällöntuottajien työtä. Mikä jää ihmisen rooliksi? Miten tämä kaikki vaikuttaa demokratiaan? Onko demokratia menossa rikki?
Kenelle? Tilaisuus on suunnattu journalismin, viestinnän, markkinoinnin ja sisällöntuotannon ammattilaisille. Tilaisuus on Teknologia-akatemian ja AI after work -konseptin yhteistilaisuus, joka järjestetään yhteistyössä Helsingin yliopiston ja AIDEMOC-hankkeen kanssa.
Ohjelma:
Alustuksia, paneeli ja fasilitoidut keskusteluryhmät
Mikä jää ihmisen rooliksi tekoälyn aikakaudella?
Miten viestiä tekoälyn aikakaudella, kun enemmistö internetin liikenteestä ja sisällöstä on jo tekoälyllä tuotettua. Enenevä osa viestinnästämme tapahtuu tekoälyjen kanssa. Miten se muuttaa ajatteluamme ja tapaamme viestiä?
Tekoäly-yrittäjä, algoritmivaikuttamisen asiantuntija Mikko Alasaarela
Kaupallinen ja journalistinen sisältö: Tunnetko rajat ja vastuut?
Monimuotoinen mediakenttä haastaa perinteiset rajat: mediamainonta, sponsorointi, tuotesijoittelu, natiivimarkkinointi, vaikuttajamarkkinointi, asiakaslehdet, PR & tiedottaminen sekä journalistinen uutissisältö.
Missä kulkevat juridiset rajat kaupallisen viestinnän ja journalistisen uutisoinnin välillä? Katsaus lainsäädäntöön, itsesääntelyyn ja oikeuskäytäntöön.
Juristi, yrittäjä ja tietokirjailija Elina Koivumäki
Monimuotoinen mediakenttä haastaa perinteiset rajat: mediamainonta, sponsorointi, tuotesijoittelu, natiivimarkkinointi, vaikuttajamarkkinointi, asiakaslehdet, PR & tiedottaminen sekä journalistinen uutissisältö.
Missä kulkevat juridiset rajat kaupallisen viestinnän ja journalistisen uutisoinnin välillä? Katsaus lainsäädäntöön, itsesääntelyyn ja oikeuskäytäntöön.
Juristi, yrittäjä ja tietokirjailija Elina Koivumäki
Ihminen ja tekoäly: Kognitiontutkijan näkökulma
Tekoälyn, ja erityisesti generatiivisen tekoälyn, nopea yleistyminen eri työtehtävissä ja organisaatioissa muovaa perinteisiä työ- ja asiantuntijatehtäviä. Muutoksesta keskustellaan usein algoritmikeskeisesti, ja ihmisen tiedonkäsittelyjärjestelmien merkitys unohtuu. Puheenvuorossa tarkastellaan, miten ihmisen tiedonkäsittelyjärjestelmä tulisi huomioida tekoälyn käytön lisääntyessä.
Konsortionjohtaja, kognitiontutkija Anna-Mari Wallenberg, AIDEMOC- hanke
Tekoälyn, ja erityisesti generatiivisen tekoälyn, nopea yleistyminen eri työtehtävissä ja organisaatioissa muovaa perinteisiä työ- ja asiantuntijatehtäviä. Muutoksesta keskustellaan usein algoritmikeskeisesti, ja ihmisen tiedonkäsittelyjärjestelmien merkitys unohtuu. Puheenvuorossa tarkastellaan, miten ihmisen tiedonkäsittelyjärjestelmä tulisi huomioida tekoälyn käytön lisääntyessä.
Konsortionjohtaja, kognitiontutkija Anna-Mari Wallenberg, AIDEMOC- hanke
Kahvi/välipalatauko
Paneelikeskustelu: Dystopia, utopia ja demokratia
Paneelissa taustoituksien esittäjät ja Jukka Niittymaa, Sherpan Head of AI & Innovations ja Interaction Lead AIDEMOC- hankkeessa
Paneelissa taustoituksien esittäjät ja Jukka Niittymaa, Sherpan Head of AI & Innovations ja Interaction Lead AIDEMOC- hankkeessa
Fasilitoidut keskusteluryhmät ja verkostoitumista