Tässä koulutuksessa tarkastelemme, mitä lisäarvoa LinkedIn voi tarjota museoiden viestinnälle ja millaisia tavoitteita kanavalle kannattaa asettaa. Pohdimme, miten museo voi hyödyntää LinkedIniä muun muassa sidosryhmäviestinnässä, vaikuttamisessa ja kansainvälisten verkostojen rakentamisessa.
Koulutuksen aikana opit LinkedInin keskeiset julkaisumahdollisuudet, vuorovaikutustavat ja ajankohtaisen algoritmilogiikan. Käytännön esimerkit ja selkeät vinkkilistat auttavat ideoimaan, millainen LinkedIn-näkyvyys voisi palvella juuri teidän museotanne ja miten viestintää voidaan kehittää pitkäjänteisesti.
- Mikä LinkedIn on, miten se eroaa muista kanavista ja keitä siellä tavoitetaan?
- Miten museo voi hyötyä LinkedInin käytöstä?
- Museoille olennaiset LinkedIn-viestinnän painotukset: vaikuttamisviestintä, sidosryhmät, verkostot
- Vinkit museon LinkedIn-sivun hyödyntämiseen
- Monipuoliset julkaisu- ja viestintämahdollisuudet LinkedInissä
- Vuorovaikutus LinkedInissä: oma henkilöstö, museon sivu, muut museot ja Museoliitto, tiedonhaku ja keskustelut
- Onnistumisen seuranta ja mittarit LinkedIn-sivulla
Kouluttajana toimii monille museoille jo tuttu sosiaalisen median asiantuntija Piritta Seppälä Viestintä-Piritta Oy:sta. Pirittalla on yli 15 vuoden kokemus organisaatioiden LinkedIn-viestinnän kehittämisestä ja kouluttamisesta. Pirittaa kiitetään hänen ymmärrettävästä ja kuulijoille suunnatusta tavastaan kouluttaa. Vapaa-ajallaan hän hyödyntää Museokorttiaan aina kun mahdollista, nykyään etenkin uusilla kotikonnuillaan Etelä-Pohjanmaalla.
Webinaaria ei tallenneta, materiaalit jaetaan pdf-muodossa.
Uutta!