Museomyymälät ovat nousseet kivijalkamyymälöiden elämyksellisyyden suunnannäyttäjiksi, ja niiden kehittymistä seurataan erilaisissa tulevaisuusskenaarioissa aktiivisesti. Tässä koulutuksessa pureudutaan ostokäyttäytymisen muutoksiin ja siihen, miten museomyymälät voivat rakentaa omaa vahvaa bränditarinaansa ja lisätä sen avulla liikevaihtoa.
Koulutuksen aikana
- Tutustut neljään tulevaisuusteemaan ostokäyttäytymisen ilmiöistä ja muutoksista
- Saat inspiraatiota case-esimerkeistä:
- Serlachius Pääkonttori – myymälämuotoilua taiteen avulla
- Helsingin kaupunginmuseo – hypnoestetiikan metodit myymäläuudistuksessa
- Arkkitehtuuri- ja Designmuseon uudistettu myymälä – myymälätilan luominen poikkeukselliseen museoympäristöön
- Opit viisi ajankohtaista ja budjetista riippumatonta keinoa, joilla myyntiä voidaan kasvattaa heti
Koulutus tarjoaa yhdistelmän tulevaisuusajattelua, herättelyä oman myymälän potentiaalille ja konkreettisia case-esimerkkejä museoalan omalta kentältä.
Kouluttaja
Kouluttajana toimii Virve Arvola. Virve Arvola on luova ja monipuolinen myymälämuotoilija, jonka elämäntehtävänä on auttaa yrityksiä luomaan merkityksellisiä myymäläilmeitä ja markkinointiviestinnän toteutuksia. Arvola on tunnettu syvällisestä tavastaan suhtautua myymälämarkkinoinnin toimenpiteisiin sekä vahvasta tulevaisuusajattelustaan. Lue Virven ajatuksia museomyymälöiden tulevaisuudesta!
Kaksi webinaaria museomyymälöiden kehittämisestä
Museoliitto järjestää yhteistyössä Virve Arvolan kanssa kaksi webinaaria keväällä 2026. Suosittelemme osallistumista molempiin webinaareihin. Kumpaankin webinaariin on erillinen ilmoittautuminen.
Webinaaria ei tallenneta, materiaalit jaetaan pdf-muodossa.
Uutta!
Keväällä 2026 voitte osallistua Museoliiton webinaareihin myös kisakatsomon tapaan – yhdeltä koneelta ja yhdellä osallistumismaksulla. Jos osallistutte kukin omalta koneeltanne, maksu peritään jokaiselta osallistujalta. Yhteinen osallistuminen tukee oppimista ja tekee koulutuksesta vaikuttavamman: parhaat ideat syntyvät keskusteluista, jotka jatkuvat myös webinaarin jälkeen oman tiimin arjessa. Osallistumislinkkiä ei saa jakaa eteenpäin.
Osallistumismaksut
Hintoihin lisätään alv 25,5%.
| Jäsenyhteisöt |
Yksi osallistuja, early bird -hinta 150€ (7.1.2026 saakka) |
|
|
Ryhmäosallistuminen, early bird -hinta 250€ (7.1.2026 saakka) |
| |
Yksi osallistuja, normaalihinta 200€ |
| |
Ryhmäosallistuminen, normaalihinta 300€ |
| |
|
| Muut |
Yksi osallistuja, early bird -hinta 300€ (7.1.2026 saakka) |
| |
Ryhmäosallistuminen, early bird -hinta 500€ (7.1.2026 saakka) |
| |
Yksi osallistuja, normaalihinta 400€ |
| |
Ryhmäosallistuminen, normaalihinta 600€ |