20:00 jäljellä vahvistaa ilmoittautuminen
Paikkojesi varaus on ehtinyt vanhentua. Paikkoja saattaa kuitenkin olla vielä vapaana
Tiistaina 19.8.2025 klo 8.30–9.00
MK Aamukahviseura:
Strateginen markkinointi alkaa asiakkaasta – mutta mihin se päättyy?
Vieraana Jussi Junikka (Fulmore)
Markkinointi kerää dataa, käyttää analytiikkajärjestelmiä, hankkii liidejä ja toimittaa tiedot myynnille. Myynti ihmettelee, mitä näillä tiedoilla pitäisi tehdä ja mihin ne perustuvat. Johto odottaa liiketoiminnan strategiaan perustuvia toimenpiteitä ja tuloksia sekä myynniltä että markkinoinnilta, mutta kukaan ei osaa sanoa, mistä kauppaa on aiemmin tullut ja miksi. Kuulostaako tutulta?
Useissa organisaatioissa kerätään monipuolista asiakastietoa, mutta sitä ei kytketä mihinkään. Ajatellaan, että riittää kun liidejä tulee, mutta niitä ei varsinaisesti analysoida. Tavallisesti tiedetään vain, mistä ne ovat tulleet, mutta mitkä niistä ovat johtaneet asiakkuuteen asti, jää varjoon. Kohtuullisen toimiva asiakasprosessi on teoriassa olemassa, mutta käytännössä toiminta ja johtaminen perustuvat johonkin aivan muuhun kuin strategiaan tai tavoitteisiin.
Tämän on huomannut Aamukahviseuran vieraaksi saapuva Jussi Junikka (Fulmore), joka vastaa tähän monen markkinoijan haasteeseen auttamalla organisaatioita kytkemään asiakasprosessin liiketoiminnan strategiaan. Jussi on luvannut jakaa aiheesta helposti ymmärrettäviä oivalluksia ja käytännön oppeja jokaisen markkinoijan ja markkinoinnin johtajan avuksi.
Puolituntisen aikana käsitellään ainakin näitä teemoja:
📍 Millä tavoitteilla ja mittareilla asiakasprosessin onnistumista tulisi mitata?
📍 Miksi jokaisen markkinoijan tulisi tietää, minkä toimien kautta kauppa syntyi ja miksi?
📍 Miten liidimäärän mittaamisesta siirrytään maksimimäärään strategian mukaisia asiakkuuksia?
📍 Miten markkinoinnin ja myynnin kokonaisuus resursoidaan järkevästi?
📍 Millä tavoitteilla ja mittareilla asiakasprosessin onnistumista tulisi mitata?
📍 Miksi jokaisen markkinoijan tulisi tietää, minkä toimien kautta kauppa syntyi ja miksi?
📍 Miten liidimäärän mittaamisesta siirrytään maksimimäärään strategian mukaisia asiakkuuksia?
📍 Miten markkinoinnin ja myynnin kokonaisuus resursoidaan järkevästi?
MK Aamukahviseura on MarkkinointiKollektiivin toteuttama virtuaalinen aamukahvihetki, jossa jaetaan inspiraatiota vaihtuvien vieraiden kanssa kaikille markkinoinnin asiantuntijoillle. Tarjolla on rentoa keskustelua markkinoinnin alan ajankohtaisuuksista, aiheista ja ilmiöistä.
MK Aamukahviseura on avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille ja osallistuminen on veloituksetonta.
Ilmoittaudu mukaan täyttämällä omat tietosi: