20:00 jäljellä vahvistaa ilmoittautuminen
Paikkojesi varaus on ehtinyt vanhentua. Paikkoja saattaa kuitenkin olla vielä vapaana
Tiistaina 13.1.2026 klo 8.30–9.00
MK Aamukahviseura:
Miten muutetaan B2B-yrityksien johdon ajattelua markkinoinnin roolista kansainvälisessä kasvussa? Beyond Borders 2026 -tutkimuksesta apua markkinoijille
Vieraana Lars Schulman (VML Finland)
Tule kuulemaan mitä sata suomalaista teknologia- ja teollisuusyrityksen liiketoimintajohtajaa ajattelee markkinoinnin roolista kasvussa. VML Finlandin tuore Beyond Borders 2026 -tutkimus valottaa harvoin tutkittua aihetta: mitä ylin johto suomalaisissa teknologia- ja teollisuusyrityksissä itse kertoo markkinoinnista ja sen roolista kansainvälistä kasvua haettaessa? Tutkimus osoittaa paradoksin: heikko tunnettuus koetaan suurimpana kasvun esteenä, mutta markkinointiin ei silti panosteta.
Aamukahviseurassa Lars Schulman (VML Finland) purkaa Beyond Borders 2026 -tutkimuksen keskeisimmät löydökset markkinoinnin ammattilaisten avuksi. Samalla puhutaan siitä, miten B2B-markkinointia tulisi ajatella ja johtaa toisin, jotta haluttu kasvusuunta yrityksissä toteutuisi. Tähän liittyen Lars jakaa myös näkemyksensä siitä, kuinka ylimmän johdon kanssa käydään keskustelua markkinoinnista, jotta sen rooli tulisi ymmärretyksi etenkin, kun tavoitellaan globaalia kasvua.
Puolituntisen aikana käsittelemme ainakin seuraavia teemoja:
📍Mitä Beyond Borders 2026 -tutkimus paljastaa suomalaisten teknologia- ja teollisuusyritysten kasvusuunnitelmista ja markkinoinnin roolista?
📍Kuinka käännetään insinöörikansan johtamat yritykset ja tuotekehityksen panostukset kansainväliseksi menestykseksi?
📍Miksi suomalaiset yritykset panostavat markkinointiin vähemmän kuin kansainväliset kilpailijat ja miten tämä vaikuttaa kasvuun sekä koko maamme tilanteeseen?
📍Mitä Beyond Borders 2026 -tutkimus paljastaa suomalaisten teknologia- ja teollisuusyritysten kasvusuunnitelmista ja markkinoinnin roolista?
📍Kuinka käännetään insinöörikansan johtamat yritykset ja tuotekehityksen panostukset kansainväliseksi menestykseksi?
📍Miksi suomalaiset yritykset panostavat markkinointiin vähemmän kuin kansainväliset kilpailijat ja miten tämä vaikuttaa kasvuun sekä koko maamme tilanteeseen?
Lämpimästi tervetuloa mukaan!
MK Aamukahviseura on MarkkinointiKollektiivin toteuttama virtuaalinen aamukahvihetki, jossa jaetaan inspiraatiota vaihtuvien vieraiden kanssa kaikille markkinoinnin asiantuntijoille. Tarjolla on rentoa keskustelua markkinoinnin alan ajankohtaisuuksista, aiheista ja ilmiöistä.
MK Aamukahviseura on avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille ja osallistuminen on veloituksetonta.
Ilmoittaudu mukaan täyttämällä omat tietosi: