Lean-kehittäminen palvelualalla
9.5. Scandic Park hotel Helsinki
08:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
09:00 Puheenjohtajan avauspuheenvuoro
Vesa Haapavaara, Lean Lead, S-Pankki
09:10 Menestykäs A3-ongelmanratkaisuprojekti: Case Helsingin kaupunginteatteri
Tuomas Antikainen
Workshop Manager
Helsingin kaupunginteatteri
10:00 Verkostoitumistauko
10:20 Toimistotyön sujuvoittaminen: Case ylivieskan kaupunki
Nina Savolainen, vt. hallintojohtaja - Ylivieskan kaupunki
Maria Karppinen, kehittämisasiantuntija, toimitusjohtaja - Pohjois-Suomen Briljantit
11:00 Jatkuvan arvioinnin ja parantamisen juurruttaminen organisaatioon – jatkuvan arvioinnin ja parantamisen kulttuuri: Case Kainuun prikaati
Jari Pääsinniemi
laatupäällikkö
Kainuun Prikaati
12:00 Lounas ja verkostoitumistauko
13:00 Miten kehitämme tukitoiminnot palvelemaan liiketoimintaa? Case Patria
Aku Kutila
Group Functions Services Development Manager
Patria
14:00 Kahvi- ja verkostoitumistauko
14:30 Lean-matka, Kaizen-evoluutio ja saadut tulokset: Case MTV
Lean-matkan lähtökohdat ja merkkipaalut
Jatkuva parantaminen Kaizeneiden kautta
Oman Kaizen-mallin haku ja löytäminen
Tuloksia ja jatko-suunnitelmia
Aleksi Leinonen
Head of Tranformation
MTV Oy
15:15 Miten yhdistät Lean-projektiin asiakaslähtöisyyden ja työntekijäkokemuksen kehittämisen? Case Terveystalo
- Projektin lähtökohdat
- Palvelumuotoilun työkalujen hyödyntäminen Lean-projektissa
- Visuaalisuuden hyödyntäminen
- Palvelun tehokkaampi virtaus
Katri Mustonen
15:55 Puheenjohtajan yhteenveto
16:00 Seminaarin päätös