Siirry sisältöön
Powered by Lyyti
Asiakaspolku ja asiakaskokemuksen kehittäminen museossa
  • 1. Aloitus
  • 2. Tiedot
  • 3. Vahvistus
  • 4. Valmis
20:00 jäljellä vahvistaa ilmoittautuminen
Paikkojesi varaus on ehtinyt vanhentua. Paikkoja saattaa kuitenkin olla vielä vapaana

Asiakaspolku ja asiakaskokemuksen kehittäminen museossa, 27.11. klo 9–12

Webinaari, Teams 

Mitä koulutus käsittelee? 
Tämä koulutus tarjoaa katsauksen museon asiakaspolun elementteihin ja asiakaspolun kosketuspisteiden rooliin erinomaisessa asiakaskokemuksessa. Koulutuksessa kuulet, mitä tarkoittaa asiakaspolku ja miten se eroaa yksittäisestä käyntikokemuksesta. Entä mitä ovat kosketuspisteet, miten niitä voidaan kehittää ja mikä on henkilökunnan rooli asiakaskokemuksen luomisessa? Miten voimme tarjota museokävijöille kokemuksen, joka jättää positiivisen muistijäljen ja saa hänet sekä palaamaan museoon että suosittelemaan kokemustaan muille? 

Miksi koulutus järjestetään? 
Yleisön odotukset museokäyntejä kohtaan ovat murroksessa. Museoiden kävijät odottavat käynneiltään entistä kokonaisvaltaisempaa, sujuvampaa ja merkityksellisempää kokemusta. Museot myös kilpailevat ihmisten vapaa-ajasta ja huomiosta muiden toimijoiden kanssa, joten asiakaskokemusten merkitys kasvaa. Museot ovat lähtökohtaisesti erittäin pidettyjä käyntikohteita hyvien sisältöjensä vuoksi. Hyvä asiakaskokemus täydentää elämyksen ja luo sekä kävijälle että museolle lisäarvoa. 

Mitä hyötyä osallistujalle on koulutuksesta? 

  • Saat selkeän käsityksen, mitä asiakaspolku tarkoittaa museokontekstissa ja miten sen avulla voi kehittää toimintaa. 
  • Opit tunnistamaan kävijän tärkeimmät kohtaamispisteet ja muotoilemaan niistä sujuvampia ja mielekkäämpiä. 
  • Löydät konkreettisia keinoja parantaa asiakaskokemusta – sekä näyttelyissä että palveluissa. 
  • Ymmärrät, miten hyvällä asiakaskokemuksella voi vaikuttaa museon kävijämääriin ja asiakastyytyväisyyteen. 

Kouluttajina koulutuksessa toimivat Senior Strategist Nuppu Gävert ja Senior Designer Kaisa Tanner Pentagon Designista. 

Museoesimerkkeinä kuullaan kokemuksia Sinebrychoffin taidemuseosta, jossa asiakaspolkua kehitetään vanhan museorakennuksen ehdoilla. Tampereen taidemuseosta kuulemme onnistuneen asiakaskokemuksen oivalluksia. 

Webinaaria ei tallenneta. Aineistot jaetaan osallistujille jälkikäteen pdf-muodossa.  
 

Ohjelma 

9.00 Tervetuloa koulutukseen, Museoliitto 
9.05 Asiakaspolun elementit ja asiakaspolun kosketuspisteet 
Asiakaspolun palvelumuotoilu 
Konkreettisia keinoja asiakaskokemuksen parantamiseen sekä näyttelyissä että palveluissa 
Nuppu Gävert ja Kaisa Tanner, Pentagon Design 
11.00 Tauko 
11.10 Asiakaspolun kehittäminen vanhan museorakennuksen ehdoilla, Case Sinebrychoff, 
markkinointipäällikkö Suvi Rusanen 
11.30 Onnistuneen asiakaskohtaamisen elementit, Case Tampereen taidemuseo ja Muumimuseo, palveluesihenkilö Miia Rouhiainen 
12.00 Koulutus päättyy 
 

Osallistumismaksut (hintoihin lisätään alv 25,5%)       

  • Jäsenet, early bird 150€ (6.11.2025 saakka)      
  • Jäsenet, normaalihinta 200€     
  • Ei jäsen, early bird, 300€ (6.11.2025 saakka)      
  • Ei jäsenet, normaalihinta 400€  

Viimeinen ilmoittautumispäivä on 24.11.2025.  
 

Lisätietoja
Pauliina Kinanen  
pauliina.kinanen(a)museoliitto.fi  
p. 040 354 2205 
 

Aloita ilmoittautuminen valitsemalla alta osallistujatyyppi. Jäsen tarkoittaa Museoliiton jäsenyhteisön henkilökuntaa. 

Valitse

Osallistujatyyppi * Hinta Valitse
150.00 EUR
300.00 EUR