Siirry sisältöön
Ohjelma

Liikkuva ja oppiva yhteisö -seminaarin ohjelma ja aikataulu

Tiistai 25.4.  
klo 9.30 Ilmoittautuminen avautuu, näyttelyosastoon tutustuminen
klo 10.30–11.30 Lounas ja näyttelyosastoon tutustuminen
klo 11.30–13.15
Seminaarin avaus, Katri Saarikivi
klo 13.30–14.15 Rinnakkaissessio 1
klo 14.15–15.00 Kahvi ja näyttelyosastoon tutustuminen
klo 15.00–15.45 Rinnakkaissessio 2
klo 16.00–16.30 Ensimmäisen päivän päätösluento, Andrew Daly-Smith
klo 19.00 alkaen Iltajuhla Askotalossa: buffetillallinen, verkostoitumista ja bändi
  Jatkot Kujassa (Sokos Hotel Seurahuoneen yhteydessä)
Keskiviikko 26.4.  
klo 8.00 alkaen Ilmoittautuminen ja näyttelyosastoon tutustuminen
klo 8.00 Vapaavalintainen aamuliikunta Sibeliustalolla
klo 9.00–9.45 Rinnakkaissessio 3
klo 10.00–10.45 Rinnakkaissessio 4
klo 11.00–11.45 Rinnakkaissessio 5A / Lounas ja näyttelyosastoon tutustuminen
klo 12.00–12.45 Rinnakkaissessio 5B / Lounas ja näyttelyosastoon tutustuminen
klo 13.00–13.45 Seminaarin päätösluento, Maaret Kallio
klo 13.45 Kahvi, näyttelyosastoon tutustuminen ja kotimatkalle

Järjestäjä pidättää oikeuden ohjelma- ja aikataulumuutoksiin.

Seminaarin pääpuhujat

Maaret Kallio
Yhteyden kannatteleva voima
Yhteys toiseen on ihmistä keskeisimmin kannatteleva voima läpi elämän. Me kasvamme ja kehitymme itseksemme yhteydessä, me kaipaamme laumaa ympärillemme ja tukea toisista. Tasapainoinen itsenäisyys pohjautuu koettuun yhteyteen toisten kanssa. Miten yhteyttä voi vahvistaa? Miksi se on tärkeintä etenkin vaikeina aikoina?
Katri Saarikivi
Empatia ja vuorovaikutuksen taito
Aivotutkija Katri Saarikivi on erikoistunut tutkimaan aivojen mekanismeja, jotka muun muassa vaikuttavat empatiaan ja hyvään vuorovaikutukseen. Tutkimuksiin nojaten Katri puhuu empatian ja vuorovaikutuksen merkityksestä yhteisöllisyyteen. Me tarvitsemme empatiaa, koska työn ytimessä on aina ihminen
Andrew Daly-Smith
How to build a whole-school physical activity culture?

International guidance recommends whole-school physical activity approaches as a key component to tackle the childhood inactivity epidemic. Yet, recent research finds that current school-based programmes have little, if any, effect on children’s overall physical activity levels. To create effective and sustainable change, it is essential that we move beyond singular intervention approaches to working with the schools as complex organisations. This talk will begin with an overview of the co-development of the Creating Active Schools (CAS) Framework. Following this, the CAS implementation model will be shared, outlining lessons learned when working with schools to change their policies, environments, stakeholder behaviours and opportunities for physical activity. The presentation will also draw on key learning from the European ACTivate project that is working with teachers across the European Union to integrate movement within the delivery of core academic subjects.

Dr Andy Daly-Smith Reader in Childrens’ Physical Activity and Health at the University of Bradford (UK) and Høgskulen på Vestlandet (Norway). Within Bradford he co-leads the Centre for Applied Education Research and research on the JUMP project; the UK’s first whole – systems approach to physical activity for children and young people. Andy’s personal research focusses on the implementation and effectiveness of whole - school approaches to physical activity- specifically Creating Active Schools.