
Tekoälyn käyttäminen markkinoinnissa – juridinen näkökulma
Keskiviikko 29.11. klo 9−11
Webinaari
Tekoäly on kehittynyt räjähdysmäisesti ja sen merkitys myös markkinoinnissa korostuu lähitulevaisuudessa. Tästä aiheutuu lukuisia haasteita lainsäädännön näkökulmasta.
EU:ssa aiheeseen on herätty laatimalla tekoälyasetus (Artificial Intelligence Act), jonka lakiesityksestä Euroopan parlamentti äänesti 14. kesäkuuta 2023. Asetuksen odotetaan tulevan voimaan mahdollisesti jo loppuvuonna. Lisäksi EU:ssa valmistellaan tekoälyvastuudirektiiviä (Artificial Intelligence Liability Directive), jonka tarkoituksena on säädellä tekoälyyn liittyviä monimutkaisia vastuuasioita.
Tässä koulutuksessa keskitymme nimenomaisesti tekoälyn kasvun tuomaan muutokseen markkinoinnissa juridisesta näkökulmasta katsottuna. Saat muun muassa vastauksia näihin kysymyksiin:
- Nauttivatko esimerkiksi tekoälyn tuotokset tekijänoikeuden tai jonkin muun immateriaalioikeuden suojaa?
- Entäpä kuka on tekoälyn tuotoksen tekijä: kone vai ihminen?
- Mitä oikeudellisesti tapahtuu, kun tekoälysovellusta kehitetään jo jonkun toisen tekijänoikeuksin suojatuilla teoksilla?
Koulutus sopii erinomaisesti sinulle, joka johdat, ostat tai tuotat markkinointiin liittyviä ratkaisuja ja sisältöjä.
Kouluttajamme
Sami Koivurinne
Asianajotoimisto Trust Oy
Sami Koivurinne on lakimies, ja hän on työskennellyt useiden vuosien ajan Asianajotoimisto TRUST:issa erilaisissa yhtiöoikeudellisten asioiden parissa. Samin fokusalueena ovat erityisesti juridiset asiat, jotka liittyvät tietosuojaan, tekoälyyn, dataliiketoimintaan ja digitalisaatiomuutoksiin.
Ilmoittaudu viimeistään 27.11. kello 12
Huomioithan, että tapahtumien osallistumislinkit ovat henkilökohtaisia. Koulutukset ovat ilmaisia vain MMA:n jäsenille. Etkö ole jäsen? Liity nyt ja tule mukaan omiesi joukkoon!