Siirry sisältöön
Sujuvaa asiakaspalvelua kirjoittaen UUTUUS

Sujuvaa asiakaspalvelua kirjoittaen | UUTUUS

Tiistai 14.2. klo 1416
Webinaari

Yhä useammin asiakkaat kohdataan sähköpostin välityksellä, chatissa tai sosiaalisessa mediassa. Asiakaspalveluun näissä kanavissa kannattaa panostaa, koska se on samalla panostus asiakaskokemukseen, myyntiin ja yrityskuvan vahvistamiseen. Tässä koulutuksessa saat runsaasti käytännön vinkkejä siitä, kuinka voit kehittää omaa ja organisaatiosi kirjallista viestintää asiakaspalvelutyössä.

Tavoite

Koulutuksessa saat eväät onnistuneisiin asiakaskohtaamisiin digiaikana. Koulutuksen jälkeen tiedät

  • millainen on sopiva kirjoitustyyli eri tilanteisiin 
  • kuinka luodaan kontakti lukijaan ja miksi se on niin tärkeää
  • miten viestin saa positiiviseksi
  • miten viestitään selkeästi ja ytimekkäästi
  • millainen on puhutteleva ja osuva tapa kirjoittaa.

Kenelle

Koulutus on tarkoitettu sinulle, joka haluat oppia viestimään asiakaspalveluhenkisesti kirjallisissa palvelukanavissa (sähköposti, chat, some). Alalla ei ole merkitystä. Koulutuksesta on hyötyä niin sisäisessä kuin ulkoisessakin kirjallisessa viestinnässä. Koulutus sopii erityisesti asiakaspalveluhenkilöille, palvelutiimin vetäjille sekä sisäisissä tai ulkoisissa tukitehtävissä työskenteleville.

Vaativuustaso

Taso 1: Perustaso – Osallistujalta ei vaadita aiempaa tietoa aiheesta.
 

Koulutuksen sisältö

Kirjallisen asiakaspalvelun erityispiirteet

Millaisen mielikuvan haluat asiakkaillesi antaa ja kuinka mielikuvia luodaan kirjoittamalla?

Millaista on laadukas asiakaspalvelu kirjoittaen

Sopivan kirjoitustyylin valinta eri tilanteisiin

Miten viestit tyylikkäästi?

  • Viestinnän aloittaminen ja lopettaminen
  • Kuinka luodaan kontakti asiakkaaseen ja miksi se on tärkeää?
  • Millä tavalla asiakasta voi nostaa ja milloin sitä kannattaa harkita?
  • Miten viestin saa positiiviseksi?
  • Vinkkejä asiakaspalveluhenkisiin sanavalintoihin

Miten viestit selkeästi?

  • Keinoja viestin silmäiltävyyden ja helppolukuisuuden varmistamiseksi
  • Miten ohjeet kannattaa kirjoittaa?
  • Mistä tunnistaa kapulakielen ja miten asian voi sanoa selkokielellä?

Miten varmistat viestisi osuvuuden?

  • Osuva tapa vastata kysymyksiin
  • Kuinka viesti kannattaa jäsennellä?
  • Miten hyödynnän asiakkaan sanoja ja miksi sitä kannattaa harkita?

Kouluttajamme Benjamin Javne

Benjamin Javne (KTM) on kokenut ja pidetty valmentaja, jolla on yli 10 vuoden kokemus myyjien ja asiakaspalvelijoiden kouluttamisesta sekä asiakaspalvelun kehittämisestä eri palvelukanavissa. Bejaminin erikoisosaamisena on kirjallinen asiakaspalvelu ja asiakaspalvelun laadun kehittäminen eri alojen organisaatioissa. Hän on kirjoittanut ”Sujuvaa asiakaspalvelua sähköpostitse” -kirjan.

Aiempiin Benjaminin koulutukseen osallistuneet ovat antaneet palautteena muun muassa:

  • Tosi hyvä koulutus oli. Kouluttaja oli ammattitaitoinen ja mukava.
  • Asiantunteva kouluttaja ja osuva sisältö tarpeeseemme.
  • Mielenkiinto pysyi yllä koko ajan, koska vetäjä oli hyvä. Esimerkit ja parannusehdotukset olivat omasta työyhteisöstämme.
  • Ammattitaitoinen ja hyvin valmistautunut kouluttaja.
  • Kurssi ja kouluttaja olivat hyviä. Antoi ajattelemisen aihetta tulevaan, tulee varmasti mietittyä asioiden kirjoittamista ja sanomista hieman tarkemmin jatkossa.
  • Kouluttaja oli ammattitaitoinen ja antoi mahdollisuuden osallistumiseen.

Kouluksen järjestäjä: Eduhouse

Avainsanat: sähköpostiviestintä, kirjallinen viestintä, asiakaspalvelu, kirjallinen asiakaspalvelu
 

Ilmoittaudu viimeistään 9.2.

Huomioithan, että tapahtumien osallistumislinkit ovat henkilökohtaisia. Koulutukset ovat ilmaisia vain MMA:n jäsenille.

Webinaarista ei tehdä jälkikäteen katsottavissa olevaa tallennetta.

Ilmoittautumisesi on aina sitova. Jos jätät perumatta osallistumisesi koulutukseen, veloitamme sinulta 30 euron maksun. Muistathan siis aina peruuttaa osallistumisesi esteen sattuessa!