Siirry sisältöön
Sosiaalinen media – mittaaminen

Sosiaalinen media – mittaaminen

Keskiviikko 21.12. klo 13-16
Webinaari

Sosiaalisen median kanavien menestyksestä saa irti paljonkin tietoa, jos vain osaa etsiä. Somen ei tarvitse olla vain mutu-tuntumaa ja arvailua, vaan voimme esimerkiksi mitata kanavan tavoitettavuutta ja seurata, nouseeko vai laskeeko kanavamme teho.

Tavoite

Tutustut Facebookin, Instagramin ja Twitterin kävijätiedon analytiikkaan ja mitä eri reittejä sitä voit tutkia. Lisäksi opit, kuinka viet tietoa sosiaalisen median kanavista esimerkiksi Exceliin.

Kenelle

Koulutus sopii henkilöille, jotka ylläpitävät tai muuten pyörittävät somekanavia ja haluavat oppia enemmän niiden datan analysoinnista.

Ohjelmaversio

Koulutuksessa käytetään sosiaalisen median palveluita, ei erillisiä sovelluksia.

Koulutuksen sisältö

Facebookin ja Instagramin analytiikka

  • Analytiikka Facebook-sivun kautta
  • Tietoihin pääsy Creator Studio tai Business Suiten kautta
  • Yksityiskohtainen analytiikka Business Managerin kautta
  • Oleellisimpien termien selvittäminen

Tärkeimmät seurattavat Facebookissa

  • Seuraajamäärän ja tykkääjien seuranta
  • Yleinen kattavuus
  • Julkaisujen näytöt ja reaktiot
  • Mikä on paras julkaisutyyppisi?
  • Julkaisujen benchmarkkaus kilpailijoiden kanssa
  • Tietojen vienti Exceliin tai muualle analysointia varten

Creator Studion hyödyntäminen Facebookin ja Instagramin kanssa

  • Yleisön analysointi, ketkä sinua seuraavat?
  • Videokatseluiden analysointi

Analytiikka Business Managerissä

  • Sivun kattavuus ja sen kehittyminen
  • Sisällön analysointi, lajittelu ja vienti Exceliin
  • Analysoitavien ajanjaksojen valitseminen
  • Julkaisujen järjestely
  • Oman kohderyhmän analytiikka
  • Potentiaalisten kohderyhmien analysointi ja tallentaminen

Analytiikka Twitterissä

  • Twitterin visuaaliset tilastot ja niiden lukeminen
  • Twiittien toimintojen ja näyttöjen analysointi ja kehittymisen seuraaminen
  • Ajanjaksojen valinta analysointia varten
  • Tietojen vienti Exceliin analyysia varten
  • Twitterin videonäyttöjen analysointi

Kouluttaja: Eduhouse

Ilmoittaudu viimeistään 16.12.

Huomioithan, että tapahtumien osallistumislinkit ovat henkilökohtaisia. Koulutukset ovat ilmaisia vain MMA:n jäsenille.

Webinaarista ei tehdä jälkikäteen katsottavissa olevaa tallennetta.

Ilmoittautumisesi on aina sitova. Jos jätät perumatta osallistumisesi koulutukseen, veloitamme sinulta 30 euron maksun. Muistathan siis aina peruuttaa osallistumisesi esteen sattuessa!