Siirry sisältöön
School of Sales työpaja: Näin rakennat voittavan myynnin pelikirjan

School of Sales työpaja: Näin rakennat voittavan myynnin pelikirjan

 

Tiistai 13.12. klo 8.3015.30
Webinaari (School of Sales)
 

Keskustelu myynnin pelikirjoista käy kuumempana kuin koskaan, eikä ihme, sillä pandemia on paljastanut puutteita organisaatioiden kriittisissäkin myyntitoiminteissa.

Myynnin pelikirjan tavoitteena on toimia ajantasaisena arjen apuvälineenä myyjille, sekä varmistaa, että tehokkaimmat myynnin toimintamallit jalkautuvat jokaiselle myynnin tekijälle roolista ja kokemuksesta riippumatta. Näin varmistetaan, että myynnin tekijät eivät sähellä sokkona päivän fiiliksen mukaan, vaan kullakin on käytössään arjessa testatut tehokkaat myyntimetodit, joita toistamalla myyntitulokset ja asiakaskokemus ovat korkeammalla tasolla.

Ongelmana kuitenkin on liian usein, että pelikirjaprojektit jäävät joko puheen tasolle tai kasvavat kuukausien loppumattomiksi ikuisuusprojekteiksi.

Tässä työpajassa tartumme toiveista tekojen tasolle ja käymme yhdessä konkreettisesti läpi kaikki tarvittava, jotta saat pelikirjan aidosti valmiiksi ja jalkautettua myyntiorganisaatioosi.

Näistä syistä työpaja sopii sinulle

1. Haluat kehittää omaa myynnin pelikirjaasi paremmaksi. Organisaatiossanne on jo jonkinlainen myynnin pelikirja, mutta pohdit kestääkö pelikirja päivänvaloa ja onko se aidosti ajan tasalla myynnin ja asiakkaiden tarpeiden näkökulmasta.

 2. Organisaatiossanne ei ole vielä myynnin pelikirjaa, mutta haluatte rakentaa sellaisen. Työpajan oppien ja teemojen avulla saat selkeät askelmerkit, miten rakennat ja jalkautat toimivan pelikirjan tehokkaasti ja kerralla oikein. Saat käyttöösi käytännön rakenteet ja sisällöt, joita voit hyödyntää omaa myynnin pelikirjaa rakentaessasi.

 3. Saat käytännön vinkkejä oman myyntityösi parantamiseen toistettavilla ja tutkitusti toimivilla myynnin toimintamalleilla. Näin syyskaudesta 2022 tulee myynnillinen menestystarina.

Työpajan lupaus

Työpajan jälkeen lupaamme, että jokaisella osallistujalla on tilaisuuden päätteeksi rakenne ja suunnitelma pelikirjan toimeenpanolle.

Tässä työpajassa kokemuksia ja käytännön toimintamalleja jakavat modernin myynnin valmentajat Jan Ropponen ja Sani Leino, joilla on kokemus satojen myyntiorganisaatioiden valmentamisesta ja kymmenien myynnin pelikirjojen rakentamisesta asiakkaille.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Webinaarin agenda

Tilaisuuden avaus  tavoitteet työpajalle

  • Myynnin pelikirjojen tutkittu merkitys
  • Pelikirjan sisällön rajaus

Myynnin pelikirjan rakentaminen tai kehittäminen käytännössä

  • Myyntiprosessin vaiheet − positiointi, USP ja kilpailijakentän kuvaus 
  • Asiakaspersoonat & arvolupaus - teknologiat, toimeenpano ja työkalut

Myynnin pelikirjan mallit & muodot

  •  Jakelu − muodot & kanavat

Myynnin pelikirjan jalkauttaminen

  • Miten varmistaa onnistuminen tai taata epäonnistuminen?
  • Myynnin pelikirjan toimeenpanosuunnitelma

Valmentajat: Sani Leino ja Jan Ropponen

Sani Leino on sosiaalisen liiketoiminnan sanansaattaja ja modernin myyntityön valmentaja. Sani tunnetaan yhtenä sosiaalisen myyntityön (Social Selling) pioneereista Suomessa, jolla on yli 13 vuoden kokemus erilaisista myynnin tehtävistä. Oman yrityksensä Social Company Oy:n  kautta hän on ollut valmentamassa tuhansia myyjiä ja asiantuntijoita sadoista eri yrityksistä. 
 
Vuonna 2016 Sani listattiin maailman sadan vaikutusvaltaisimman Social Selling -vaikuttajan joukkoon maailmassa. Tämän lisäksi hän on ainoana suomalaisena ollut mukana luomassa maailman ensimmäistä digitaalisen myynnin ammattilaistutkintoa (Professional Diploma in Digital & Social Selling) arvostetulle Digital Marketing Institutelle Irlantiin. Syksyllä 2020 Sanilta ilmestyi yhdessä Kert Kennerin kanssa kirjoitettu B2B-myyntiin keskittyvä #Myyntikirja, jonka tavoitteena on parantaa kotimaisten myyjien kyvykkyyttä modernissa myyntityössä. Hänet tunnetaan myös #Myyntipodi-podcastin toisena hostina.

Jan Ropposen missiona on varmistaa, että suomalaiset yritykset ja myyntiorganisaatiot menestyvät globaalissa kilpailussa. Hän vauhdittaa tuloksia tuomalla yrityksille käyttöön parhaiden B2B-myyntiorganisaatioiden toimintamalleja ja työkaluja. Jan on auttanut lukuisia tunnettuja suomalaisia yrityksiä, kuten konepajayrityksiä, teleoperaattoreita sekä ohjelmisto- ja teknologiayhtiöitä saavuttamaan tavoitteensa nostamalla myyntiorganisaation suorituskykyä uudelle tasolle. Hän on myös kirjoittanut modernista myynnistä Sales Habits of Winners ja Revenue Growth Platform sekä Miljoonamyyjä -kirjat.

Jäsenillemme edullisempi koulutus

Pääset tähän huippukoulutukseen edulliseen jäsenetuhintaan! MMA:n jäsenenä maksat koulutuksesta vain 390 euroa (+ alv 24 %). Hinta muille 490 euroa (+ alv 24 %). Etkö ole jäsen? Liity nyt ja pääset mukaan tiennäyttäjien yhteisöön.

Ilmoittaudu viimeistään 9.12. 

Saat sähköpostiisi osallistumislinkin (Zoom) viimeistään 4.10.2022

Ilmoittautumisesi on aina sitova. Jos jätät perumatta osallistumisesi koulutukseen, veloitamme sinulta 30 euron maksun. Muistathan siis aina peruuttaa osallistumisesi esteen sattuessa!