
SOME-markkinointi 2 – Facebook, Instagram, LinkedIn ja TikTok
Perjantai 21.8. klo 9−12
Webinaari
Sosiaalisen median mainonta on yksi edullisimmista tavoista saada viesti kuuluviin ja ehkä parhain käytettävissä oleva tapa tehdä kohdennettua mainontaa. Taito mainostaa sosiaalisessa mediassa on tarpeen, jos haluat saada yrityksellesi tai organisaatiollesi näkyvyyttä. Tässä koulutuksessa saat hyvän käsityksen siitä, miten kasvatat näkyvyyttä mainostamalla sosiaalisessa mediassa.
Tavoite
Tavoitteena on, että opit ymmärtämään maksetun mainonnan periaatteita ja osaat tehdä julkaisullesi simppelin mainoksen erilaisiin sosiaalisen median kanaviin. Koulutuksen käytyäsi sinulla on myös hyvät pohjatiedot jatkokurssia varten. Koulutuksessa tutustumme perusmainoksen tekoon Facebookissa, Instagramissa, LinkedInissä ja TikTokissa.
Kenelle
Koulutus soveltuu sinulle, jos haluat oppia kasvattamaan sosiaalisen median näkyvyyttä tai mainostamaan sosiaalisessa mediassa. Kurssi ei edellytä aiempaa mainonnan osaamista, mutta toivomme sosiaalisen median perusteiden hallintaa.
Ohjelmaversio
Koulutuksessa käytetään sosiaalisen median sovellusten uusimpia versioita sekä sosiaalista mediaa nettisivujen kautta.
Koulutuksen sisältö
Mainonnan perusperiaatteet
- Miksi ja milloin sosiaalisen median mainonta kannattaa?
- Mitä eroa on orgaanisella sisältömarkkinoinnilla ja maksetulla mainonnalla?
- Miten opin ymmärtämään yleisöäni paremmin käyttämällä maksettua mainontaa ja mitä mahdollisuuksia mainonnan tulokset minulle tuovat?
Tavoittavan sisällön suunnittelu
- Teknisen osaamisen lisäksi sisältö ratkaisee: millainen on hyvä mainos?
- Mikä mainonnassa ei toimi ja saattaa kääntyä sinua vastaan?
- Mainonnan psykologia: emme halua nähdä mainoksia, mutta silti yksilöllisyys vetää puoleensa
- Milloin maksettu mainonta kannattaa?
- Mitä asioita kannattaa mainonnassa kannattaa mitata ja mitä tuloksilla tehdään?
Mainonta käytännössä
- Julkaisun näkyvyyden kasvattaminen Facebookissa, Instagramissa, LinkedInissä ja TikTokissa mainostamalla
- Erillisten mainosjulkaisujen tekeminen
Kouluttaja: Eduhouse
Avainsanat: LinkedIn, TikTok, Facebook, Instagram, Meta, markkinointi, mainonta, mainos, tili, sosiaalinen media, some, viestintä, julkaisu, kohderyhmä, sisältö, sosiaalisen median työkalut, yritystili, mainostili
Tästä webinaarista ei tehdä jälkikäteen katsottavissa olevaa tallennetta.
Koulutuksen ilmoittautumisaika päättyy 18.8.2025
Huomioithan, että tapahtumiemme osallistumislinkit ovat henkilökohtaisia ja ilmoittautumisesi on aina sitova. Jos et pääsekään osallistumaan koulutukseen, muista perua osallistumisesi. Peruuttamattomista poissaoloista veloitamme 30 euron maksun.