Siirry sisältöön
Office 365: Teams kokoukset

Office 365: Teams kokoukset

Maanantai 29.3. klo 9-12

Webinaari

Teamsin avulla kokoukset hoituvat helposti! Varmista nyt, että pääset osallistumaan kokouksiin sujuvasti sekä osaat järjestää Teams-kokouksen ja ottaa hyödyt irti uusimmista ominaisuuksista.

Tavoite

Koulutuksessa opit luomaan kokouksia Teamsin sisälle kutsutoiminnolla ja tiedät, kuinka toimia kokouksessa ja miten ulkopuolinen pääsee kokoukseen ilman Teams-sovellusta. Lisäksi opit pienryhmätyöskentelyn käytön.

Kenelle

Koulutus soveltuu kaikille käyttäjille, jotka haluavat järjestää Teams-verkkokokouksen tai osallistua sellaiseen. Kurssilaisilta toivomme Teamsin perusteiden hallintaa.

Ohjelmaversio

Koulutuksessa käytämme Teams-sovelluksen uusinta versiota.

Koulutuksen sisältö

Kokoukset Teamsissä

  • Miten kokous Teamsissä toimii
  • Millaista sisältöä kokouksessa voidaan jakaa
  • Kuka voi osallistua kokoukseen ja millä laitteilla
  • Mitä edellytyksiä osallistumiselle on tietokoneella
  • Mitä puhelimella osallistumiseen tarvitaan

Kokouksen luominen

  • Välitön kokous
  • Kokouskutsujen lähettäminen Outlookilla
  • Kokouskutsujen lähettäminen Teams-sovelluksesta
  • Tiimikokouksen luominen kutsuja lähettämättä
  • Kokouksen luominen selaimen kautta
  • Kokouksen aikatauluttaminen ja vapaan ajan löytäminen

Kokoukseen liittyminen

  • Liittyminen Office 365:n kautta, Outlook-sovelluksesta, Teams-sovelluksesta tai älypuhelimen Teams-sovelluksesta
  • Liittymisen asetukset ja mitä ääni- ja videolaitteita käytät

Toiminnot kokouksen aikana

  • Oman äänen hallinta ja vaimentaminen
  • Videon käynnistäminen ja tyylikäs videolla esiintyminen, sekä taustan sumennus
  • Viestien lähettäminen kokoukseen ja pikaviesteihin palaaminen kokouksen jälkeen
  • Ääni- ja videolaitteiden vaihtaminen kokouksen aikana
  • Osallistujien kutsuminen kokoukseen kokouksen aikana tai liittymishyperlinkin käyttö
  • Teamsin käyttö kokouksesta poistumatta
  • Kokouksesta poistuminen

Sisällön jako kokoukseen

  • Oman työpöydän tai sovelluksen jakaminen
  • PowerPoint -esitykset
  • Yhteinen piirtoalusta
  • Kokouksen muistiinpanot

Kokouksen tallentaminen

  • Tallennuksen aloittaminen ja lopettaminen
  • Mitä tarkalleen tallentuu
  • Tallenteen löytäminen, jos kokous on tai ei ole tiimin sisällä järjestetty

Pienryhmätyöskentely

  • Miten pienryhmät (Breakout Rooms) toimivat
  • Miten jaat kokouksen pienryhmiin
  • Pienryhmähuoneiden avaaminen ja sulkeminen
  • Siirtyminen huoneesta toiseen

Kouluttajana Wistec Oy 

Huomioithan, että tapahtumien osallistumislinkit ovat henkilökohtaisia. 
Koulutukset ovat ilmaisia vain MMA:n jäsenille.
Webinaarista ei tehdä jälkikäteen katsottavissa olevaa tallennetta.
 
Ilmoittautumisesi on aina sitova. Jos jäät ilmoittamatta pois koulutuksesta, veloitamme sinulta 30 euron maksun. Muistathan siis aina peruuttaa osallistumisesi esteen sattuessa!
 

Ilmoittaudu viimeistään 24.3.