Siirry sisältöön
Office 365: Teams kokoukset

Office 365: Teams kokoukset

Tiistai 19.1. klo 9-12
Webinaari

Teamsin avulla kokoukset hoituvat helposti! Varmista nyt, että pääset osallistumaan kokouksiin sujuvasti sekä osaat järjestää Teams-kokouksen ja ottaa hyödyt irti uusimmista ominaisuuksista.

Tavoite

Koulutuksessa opit luomaan kokouksia Teamsin sisälle kutsutoiminnolla ja tiedät, kuinka toimia kokouksessa ja miten ulkopuolinen pääsee kokoukseen ilman Teams-sovellusta. Lisäksi opit pienryhmätyöskentelyn käytön.

Kenelle

Koulutus soveltuu kaikille käyttäjille, jotka haluavat järjestää Teams-verkkokokouksen tai osallistua sellaiseen. Kurssilaisilta toivomme Teamsin perusteiden hallintaa.

Ohjelmaversio

Koulutuksessa käytämme Teams-sovelluksen uusinta versiota.

Koulutuksen sisältö

Kokoukset Teamsissä

  • Miten kokous Teamsissä toimii
  • Millaista sisältöä kokouksessa voidaan jakaa
  • Kuka voi osallistua kokoukseen ja millä laitteilla
  • Mitä edellytyksiä osallistumiselle on tietokoneella
  • Mitä puhelimella osallistumiseen tarvitaan

Kokouksen luominen

  • Välitön kokous
  • Kokouskutsujen lähettäminen Outlookilla
  • Kokouskutsujen lähettäminen Teams-sovelluksesta
  • Tiimikokouksen luominen kutsuja lähettämättä
  • Kokouksen luominen selaimen kautta
  • Kokouksen aikatauluttaminen ja vapaan ajan löytäminen

Kokoukseen liittyminen

  • Liittyminen Office 365:n kautta, Outlook-sovelluksesta, Teams-sovelluksesta tai älypuhelimen Teams-sovelluksesta
  • Liittymisen asetukset ja mitä ääni- ja videolaitteita käytät

Toiminnot kokouksen aikana

  • Oman äänen hallinta ja vaimentaminen
  • Videon käynnistäminen ja tyylikäs videolla esiintyminen, sekä taustan sumennus
  • Viestien lähettäminen kokoukseen ja pikaviesteihin palaaminen kokouksen jälkeen
  • Ääni- ja videolaitteiden vaihtaminen kokouksen aikana
  • Osallistujien kutsuminen kokoukseen kokouksen aikana tai liittymishyperlinkin käyttö
  • Teamsin käyttö kokouksesta poistumatta
  • Kokouksesta poistuminen

Sisällön jako kokoukseen

  • Oman työpöydän tai sovelluksen jakaminen
  • PowerPoint -esitykset
  • Yhteinen piirtoalusta
  • Kokouksen muistiinpanot

Kokouksen tallentaminen

  • Tallennuksen aloittaminen ja lopettaminen
  • Mitä tarkalleen tallentuu
  • Tallenteen löytäminen, jos kokous on tai ei ole tiimin sisällä järjestetty

Pienryhmätyöskentely

  • Miten pienryhmät (Breakout Rooms) toimivat
  • Miten jaat kokouksen pienryhmiin
  • Pienryhmähuoneiden avaaminen ja sulkeminen
  • Siirtyminen huoneesta toiseen

Kouluttajana Wistec Oy 

Huomioithan, että tapahtumien osallistumislinkit ovat henkilökohtaisia. Jokaisen osallistujan tulee ilmoittautua koulutukseen erikseen.
Koulutukset ovat ilmaisia vain MMA:n jäsenille.
Webinaarista ei tehdä jälkikäteen katsottavissa olevaa tallennetta.
 
Ilmoittautumisesi on aina sitova. Jos jäät ilmoittamatta pois koulutuksesta, peritään sinulta 30 €:n maksu. Muistathan siis aina peruuttaa osallistumisesi esteen sattuessa!
 
Ilmoittautuminen päättyy 14.1.