Siirry sisältöön
Myynti ja hankinnan toimintamallit (osa 2): Kategoriajohtaminen ja valikoiman valinta

Myynti ja hankinnan toimintamallit (osa 2): Kategoriajohtaminen ja valikoiman hallinta   

Tiistai 28.9. klo 912
Webinaari

Huippumyyjäksi kehittyminen vaatii hankinnan toimintaympäristön ymmärtämistä ja tarkkaa kohdistamista. Miten asiakas näkee meidät toimittajana? Mihin kategoriaan kuulumme ja mitkä tuotekategoriat tai tuotteet ovat kiinnostavia? Mitä meiltä odotetaan ja mitkä ovat oikeat myyntiargumentit kullekin asiakkaalle?

Ravistele ajatuksiasi ja kehitä myyntitaitosi seuraavalle tasolle

Perinteinen myyntikoulutus keskittyy neuvottelutaitojen, tuote-esittelyn, markkinoinnin ja vuorovaikutuksen kehittämiseen, jotka ovat tärkeitä taitoja. Tässä myyntikoulutuksessa opit ymmärtämään yritysten hankintatoimintaa. Opit myös toimimaan monikanavaisissa ympäristöissä, mikä on oleellinen taito nykypäivän myyntityössä.

Kolmen päivän kokonaisuus B2B-myynnin ammattilaisille

Tämä koulutuksemme sopii erinomaisesti B2B-myynnnissä työskenteleville. Tarvitset koulutuksessa läpikäytäviä tietoja, kun myyt ammattimaiselle hankintaorganisaatiolle oli kyseessä globaali, kansallinen tai muuten edistyksellinen yritys. Yllätä ostaja ostamisen osaamisellasi!

Koulutukseen sisältyy kaikkiaan kolme koulutuspäivää. Parhaimman hyödyn saat, jos osallistut niistä kaikkiin, mutta myös yksittäiset koulutukset ovat hyödyllisiä. Koulutusten jälkeen osaamispankissasi ovat seuraavat taidot:

  • Ymmärrät hankinnan toimintatapoja paremmin ja pääset syvempään yhteistyöhön asiakkaasi kanssa.
  • Ymmärrät yrityksesi roolin ja tuotevalikoiman asiakkaan näkökulmasta.
  • Säästät aikaa, vaivaa, väärinymmärryksiä, kustannuksia ja asiakaspakoja.
  • Saat uudenlaisia myyntiargumentteja käyttöösi ja arvostuksesi ostajien silmissä kasvaa.
  • Saat parempaa asiakasinformaatiota yrityksesi käyttöön.
  • Tehokkuutesi nousee uudelle tasolle ja kauppojen onnistuminen paranee.
  • Asiakasratkaisujen tuottaminen helpottuu ja yhteistyöntaso nousee.
  • Oivallat uudenlaisia myyntitapoja ja monipuolistat ajatteluasi.
  • Varmistat, että pysyt toimittajana asiakkaan karsiessa toimittajia.

28.9. Kategoriajohtaminen ja valikoiman hallinta | Koulutuspäivän sisältö

  • Valikoimanhallinnasta kysynnän hallintaan
  • Toimittaja- ja tuotekategoriat: mitä ostetaan, keneltä ja miksi?
  • Tarvemäärittely- ja ostoimpulssit, sisäinen tarve
  • Hankintamenettely, ostoprosessi ja ostoneuvottelu
  • Hankinnan mittaaminen ja tavoitteet, muun muassa pääoman kiertonopeus
  • Toimittajien auditointi, kehittäminen ja poikkeamien hallinta

Kouluttaja: Hannu Soininen

Hannu Soininen on toimitusverkostojen kehittämisen asiantuntija, kouluttaja ja konsultti, jolla on kokemusta liiketoiminnan, hankinnan, myynnin, varastoinnin, kuljetusten ja tuotannon kehittämisestä sekä rakenteiden ja johtamisen kehittämisestä. Hän on kouluttanut ostajia ja ostopäälliköitä noin 20 vuoden ajan ja toiminut myös itse ostojohtajana ja myynnin eri tehtävissä, kuten myyntijohtajana.

Hannu toimii perustajajäsenenä yrityksessä, joka tuottaa agenttiteknologiaan perustuvia tekoälyratkaisuja reaaliaikaisen, autonomisen suunnittelun ja skenaariotyöskentelyn ohjausympäristöihin. Osana kouluttamista ovat tulevaisuuden ratkaisut. Hannu huomioi myös myynti- tai hankintakanavien sekä toimintamallien, teknologian ja kaupantekomallien muutokset digitalisoituvassa toimintaympäristössä.

Ilmoittaudu tähän koulutukseen viimeistään 23.9. 

Huomioithan, että tapahtumien osallistumislinkit ovat henkilökohtaisia. Koulutukset ovat ilmaisia vain MMA:n jäsenille.

Koulutuksen jälkeen saat materiaalin, joka on tarkoitettu vain omaan käyttöösi.

Ilmoittautumisesi on aina sitova. Jos jätät perumatta osallistumisesi koulutukseen, veloitamme sinulta 30 euron maksun. Muistathan siis aina peruuttaa osallistumisesi esteen sattuessa!