Moderni markkinointi 2025 – data johtaa, AI helpottaa, personointi vaikuttaa
Keskiviikkona 12.11. kello 14–15.50
Virtuaalitilaisuus
Miten data osoittaa markkinoinnin tuottavuuden? Miksi dataohjattu markkinointi on taloudellisesti haastavina aikoina tärkeämpää kuin koskaan? Kuinka tekoäly helpottaa markkinoijan arkea jo nyt, ilman kalliita lisenssejä? Miksi verkkosivujen personointi kannattaa, ja miten se saadaan käyttöön?
Tässä MarkkinointiKollektiivin verkkotilaisuudessa kuulet, miten data ohjaa päätöksentekoa, kuinka tekoälyä voi hyödyntää helposti omalla laitteella ja miten verkkosivujen personointi siirretään puheista tekoihin.
Tervetuloa kuulemaan esimerkkejä ja vinkkejä modernin markkinoinnin työkaluista – sekä vahvistamaan omaa osaamistasi yhdessä kollegoiden kanssa!
Tapahtuman puheenvuorot
Arjen tositarinoita: Data ohjaa, mutta ihminen tekee päätökset
Kun organisaatioiden talous kiristyy, nähdään markkinointi usein ensimmäisenä leikkuriin joutuvana kulueränä. Todellisuudessa markkinointi on investointi ja data ainoa keino osoittaa sen todellinen tuottavuus. Muun muassa Nesteen markkinointia vetänyt ja Samsungin markkinointia tehnyt Tytti Stranding avaa käytännön esimerkkien kautta, miten markkinoinnin vaikuttavuutta voidaan mitata ja johtaa datan avulla.
Näin tekoäly helpottaa markkinoijan arkea
Tekoäly ei ole enää tulevaisuutta – se on osa markkinoijan arkea jo nyt. Yllättävän moni meistä voi hyödyntää sitä ilman erillisiä työkaluja tai lisenssejä helposti, tietoturvallisesti ja ilman lisäkustannuksia. Simon Koivumaa (C&C Finland) näyttää käytännön esimerkkien kautta, miten tekoälyä voi käyttää helposti ja turvallisesti omilla laitteilla.
Verkkosivujen personointi käytännössä
Personointi on ollut markkinoinnin kuuma puheenaihe jo vuosia, mutta monissa organisaatioissa se on jäänyt ajatuksen tasolle. Nyt on aika siirtyä puheista tekoihin! Mikko Hämäläinen (Druid) käy läpi, miksi verkkosivujen sisällön personointi kannattaa, mitä se markkinoijalta vaatii ja miten se saadaan käyttöön omille verkkosivuille.
Modernin markkinoinnin huoltamo
Mitä sinulla on mielessä tekoälystä, datasta ja personoinnista? Millainen case työpöydälläsi kaipaisi toisten näkökulmaa? Modernin markkinoinnin huoltamo kokoaa tilaisuuden puhujat ennakkokysymysten äärelle pohtimaan uusia näkökulmia ja kysymään eteenpäin tuuppivia kysymyksiä kaikkien avuksi. Jätä kysymyksesi huoltamon vastattavaksi ilmoittautumisen yhteydessä. Kysymykset käsitellään nimettöminä.
Tilaisuus on kaikille avoin ja veloitukseton. MMA on Myynti- ja MarkkinointiKollektiivin pääyhteistyökumppani. Yhteisenä päämääränämme on tehdä yhdessä Suomesta entistäkin parempi myynti- ja markkinointimaa.