Siirry sisältöön
Markkinoinnin budjetointi ja kilpailuetu investointina

Markkinoinnin budjetointi ja kilpailuetu investointina

Tiistai 15.9. klo 10−11.30
Webinaari 

Tule oppimaan, miten mitoitat yrityksen markkinointibudjetin oikein, miten rakennat optimoidun markkinoinnin investoinnin liiketoiminnan tavoitteiden pohjalta, mistä markkinointibudjetti muodostuu, miten se kannattaa allokoida ja mistä kasvu tulee. Pääset perehtymään myös kilpailuedun merkitykseen yritykselle ja sen strategialle sekä opit tunnistamaan kilpailuetusi. Lisäksi webinaarin case-esimerkeistä saat oivalluksia omaan työhösi.

Aiheen saloihin sinut perehdyttävät kaksi huippuasiantuntijaa:

Jarmo Lipiäinen (Chief Growth Officer, ToinenPHD) avaa puheenvuorossaan sitä, millaisia ovat liiketoiminnan tavoitteista johdetut, oikein mitoitetut markkinointibudjetit ja millaisia tekniikoita budjetoinnissa voi käyttää. Jarmon mukaan markkinoinnin budjetointi on yrityksessä vuoden tärkein harjoitus. Se, haetaanko markkinoinnilta vaikuttavuutta vai tehokkuutta, vaikuttaa budjetin asetantaan. Jarmo mallintaa case-esimerkkien avulla, miten markkinoinnin investointiskenaariot tehdään ja miten ne allokoidaan eri tuote- tai palvelukategorioille.

Markku Vierula (konsultti, kirjailija ja yrittäjä) kertoo kilpailuedusta yrityksen tärkeimpänä investointina. Kasvu ja kehittyminen tapahtuu luomalla uutta. Silti vain 13 prosentilla toimijoista on selkeä kilpailuetu. Kun yritys löytää tuotteelle, palvelulle tai yritykselle kilpailuedun, on se samalla sen strategian ydin. Kilpailuedun löytäminen tarjoaa mahdollisuuden välttää hintakilpailua ja siirtyä arvopohjaiseen hinnoitteluun.

Markku käy läpi kehittämäänsä, kansainvälisestikin uniikkia, Löydä kilpailuetu™ -työkalupakkia, joka auttaa löytämään kilpailuvalttisi. Työkaluja Markku konkretisoi supisuomalaisilla yritysesimerkeillä. Hän lupaa myös tarjota radikaalin, provokatiivisen, mutta samalla myös raikkaan rakentavan esityksen.

Oivallat, että kilpailuetu on hopealuoti:

  • Se on johdon strateginen linjaus.
  • Sen avulla yritys kilpailee hyperkilpailuilla markkinoilla.
  • Sen varaan voidaan kehittää koko organisaation yhteistä osaamista.
Havahdut pohtimaan kilpailuetua, löydät uuden markkinalähtöisen näkökulman, tutustut ainutlaatuisiin työkaluihin ja erinomaisiin kilpailuetuihin, saat inspiroivia ajatuksia innovaatioiden luomiseksi.

Kenelle koulutus sopii?

Koulutuksemme osuu sinulle kuin nappi silmään, jos haluat löytää radikaalin uuden näkökulman liiketoiminnan kehittämiseen! Osallistu, jos toimit markkinointijohtajana, yrityksen johdossa tai hallituksessa, vastaat liiketoiminnan ja brändien tai tuotteiden ja palveluiden kehittämisestä tai työskentelet julkishallinnon asiantuntijana.

 

Koulutuksen järjestää Marketing Finland.


Ilmoittaudu viimeistään 13.9.

Huomioithan, että tapahtumien osallistumislinkit ovat henkilökohtaisia. Koulutukset ovat ilmaisia vain MMA:n jäsenille.

Kaikki Marketing Finlandin koulutukset tallennetaan digitaaliselle oppimisalustalle, jossa voit katsoa tallenteen jälkikäteen.

Ilmoittautumisesi on aina sitova. Jos jätät perumatta osallistumisesi koulutukseen, veloitamme sinulta 30 euron maksun. Muistathan siis aina peruuttaa osallistumisesi esteen sattuessa!