Siirry sisältöön
Google Analytics perusteet

Google Analytics perusteet 

Perjantai 30.10.  klo 13.00 - 16.00
Webinaari

Koulutuksessa tutustumme Google Analytics -seurantajärjestelmään ja sen hyödyntämiseen www-sivustojen analysoinnissa ja kävijäseurannassa. Lisäksi käymme läpi käytännön vinkkejä kerätyn tiedon analysoimiseen.
 
Tavoite: Kurssin jälkeen ymmärrät Google Analyticsin perusteet ja osaat tulkita sen analytiikkaa perustasolla.
 
Kenelle: Koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka suunnittelevat ja toteuttavat markkinointitoimenpiteitä verkossa ja haluavat tehostaa www-sivustojen seurantaa, mutta joilla ei ole Analyticsin aiempaa osaamista.
 
Koulutuksen sisältö:
Google Analytics -käyttöliittymä
Raporttikeskus
GA-käyttöliittymä perusasennuksen jälkeen
Tärkeimmät toiminnot, raportit ja niiden hyödyntäminen
Reaaliaikainen raportti
Yleiskatsaus
Sijainnit
Liikenteen lähteet
Sisältö
Tapahtumat
Tietoa kävijöistä
Käynnit ja uudet käynnit
Uniikit kävijät (vierailijat)
Sivulataukset
Sivustolla käytetty aika
Välitön poistumisprosentti
Kävijöiden ryhmittely ja vertaaminen (benchmarkkaus)
Sijainti
Hankinta
Suora liikenne
Viittaavat sivustot
Hakukoneet
Avainsanat
Käyttäytyminen
Yleiskatsaus
Kävijän kulku
Suodattimien rakentaminen
Omien raporttien luonti
Hallintapaneelit
Raporttien jakaminen
Segmentointi
Export-toiminto
Tulostavoitteet
Hälytykset
Google Ads -kampanjoiden seuranta
kampanjat
mainosversiot
sivuston sisältö ja sen katselut
suosituin sisältö
suosituimmat aloitus- ja poistumissivut
 
Avainsanat: Analytics, Google, Web-analytiikka, Kävijäseuranta, Hallintapaneeli, Raportti, Google Ads
 
Kouluttaja: Esa Riutta/Wistec
 
Huomioithan, että tapahtumien osallistumislinkit ovat henkilökohtaisia. Jokaisen osallistujan tulee ilmoittautua koulutukseen erikseen.
Koulutukset ovat ilmaisia vain MMA:n jäsenille.
Jos et ole MMA:n jäsen, sinulta veloitetaan Wistecin hinnaston mukainen maksu koulutuksesta.