Google Analytics perusteet

Google Analytics perusteet
Perjantai 3.6. klo 9-12
Webinaari
Koulutuksessa tutustumme Google Analytics -seurantajärjestelmään ja sen hyödyntämiseen www-sivustojen analysoinnissa ja kävijäseurannassa. Lisäksi käymme läpi käytännön vinkkejä kerätyn tiedon analysoimiseen.
Tavoite
Kurssin jälkeen ymmärrät Google Analyticsin perusteet ja osaat tulkita sen analytiikkaa perustasolla.
Kenelle
Koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka suunnittelevat ja toteuttavat markkinointitoimenpiteitä verkossa ja haluavat tehostaa www-sivustojen seurantaa, mutta joilla ei ole Analyticsin aiempaa osaamista.
Koulutuksen sisältö
Google Analytics -käyttöliittymä
Raporttikeskus
GA-käyttöliittymä perusasennuksen jälkeen
- Tärkeimmät toiminnot, raportit ja niiden hyödyntäminen
Reaaliaikainen raportti
- Yleiskatsaus
- Sijainnit
- Liikenteen lähteet
- Sisältö
- Tapahtumat
Tietoa kävijöistä
- Käynnit ja uudet käynnit
- Uniikit kävijät (vierailijat)
- Sivulataukset
- Sivustolla käytetty aika
- Välitön poistumisprosentti
- Kävijöiden ryhmittely ja vertaaminen (benchmarkkaus)
- Sijainti
Hankinta
- Suora liikenne
- Viittaavat sivustot
- Hakukoneet
- Avainsanat
Käyttäytyminen
- Yleiskatsaus
- Kävijän kulku
Suodattimien rakentaminen
Omien raporttien luonti
Hallintapaneelit
- Raporttien jakaminen
- Segmentointi
- Export-toiminto
Tulostavoitteet
Hälytykset
Google Ads -kampanjoiden seuranta
- kampanjat
- mainosversiot
- sivuston sisältö ja sen katselut
- suosituin sisältö
- suosituimmat aloitus- ja poistumissivut
Kouluttaja: Eduhouse
Ilmoittaudu viimeistään 31.5.
Huomioithan, että tapahtumien osallistumislinkit ovat henkilökohtaisia. Koulutukset ovat ilmaisia vain MMA:n jäsenille.
Webinaarista ei tehdä jälkikäteen katsottavissa olevaa tallennetta.
Ilmoittautumisesi on aina sitova. Jos jätät perumatta osallistumisesi koulutukseen, veloitamme sinulta 30 euron maksun. Muistathan siis aina peruuttaa osallistumisesi esteen sattuessa!