Siirry sisältöön
Google Analytics − 4 perusteet

Google Analytics − 4 perusteet

Torstai 18.8. klo 13-16 
Webinaari

Koulutuksessa tutustumme Google Analytics 4 -seurantatyökaluun ja sen hyödyntämiseen verkkosivujen analysoinnissa ja kävijäseurannassa. Lisäksi käymme läpi käytännön vinkkejä kerätyn tiedon analysoimiseen.

Tavoite

Kurssin jälkeen ymmärrät Google Analyticsin perusteet ja osaat tulkita sen analytiikkaa perustasolla.

Kenelle

Koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka suunnittelevat ja toteuttavat markkinointitoimenpiteitä verkossa ja haluavat tehostaa www-sivustojen seurantaa, mutta joilla ei ole Analyticsin aiempaa osaamista.

Ohjelmaversio

Koulutuksessa käytetään uusinta Google Analytics 4 -versiota. Katso myös Google Ads -perusteet, jossa käytetään Analytics Universal -versiota.

Koulutuksen sisältö

Mikä on GA4 ja miten se eroaa aiemmasta Analytics Universal versiosta?

Tärkeimmät ominaisuudet ja käsitteet

  • Raportit
  • Analyysit
  • Tapahtumat & Konversiot
  • Navigointi
  • Hakuominaisuus
  • Vinkit
  • Tilit & verkko-omaisuudet
  • Järjestelmänvalvonta

Raporttien käyttäminen, luominen ja muokkaaminen

  • Ajanjakson muuttaminen
  • Ulottuvuuksien hallinta
  • Taulukoiden muokkaus
  • Hakutoiminnot
  • Tiedon vertailu
  • Raportin lataaminen

Käyttötapausesimerkkejä

  • Mitä muuttujia kannattaa erityisesti seurata?
  • Sivuston tapahtumat?
  • Mistä kävijät tulivat sivustolle ja käyttäjien kulku sivustolla
  • Käyttäjien toiminta sivustolla?
  • Keitä ja mistä käyttäjät ovat?
  • Mitä käyttäjät hakevat sivustolta?
  • Sivuston suosituimmat sivut

Kouluttaja: Eduhouse

Ilmoittaudu viimeistään 15.8.

 
Huomioithan, että tapahtumien osallistumislinkit ovat henkilökohtaisia. Koulutukset ovat ilmaisia vain MMA:n jäsenille.
 
Webinaarista ei tehdä jälkikäteen katsottavissa olevaa tallennetta.
 
Ilmoittautumisesi on aina sitova. Jos jätät perumatta osallistumisesi koulutukseen, veloitamme sinulta 30 euron maksun. Muistathan siis aina peruuttaa osallistumisesi esteen sattuessa!