Esihenkilö, konfliktit ja epäasiallinen käyttäytyminen
Keskiviikko 20.11. klo 9−12
Webinaari
Jokainen esihenkilö kohtaa työssään tilanteita, joissa ihmiset ja suhteet ovat törmäyskursseilla. Parhaimmillaan ristiriita hioo yhteistä toimintaa hedelmällisemmäksi ja tuo esiin uudenlaisia näkökulmia. Hankalimmillaan konfiliktit sotkevat koko työyhteisön ilmapiirin ja vaikuttaa työhyvinvointiin.
Miten varmistaa, että työpaikkojen konfliktit tulevat käsitellyksi hyvin? Miten puuttua siihen, kun joku kohtelee toisia työpaikalla ikävällä ja epäasiallisella tavalla? Millaisia välineitä esihenkilöllä näissä tilanteissa on käytettävissään?
Osallistu koulutukseemme, jonka tavoitteena on lisätä osallistujien ymmärrystä konfliktien dynamiikasta, epäasiallisen käyttäytymisen ilmenemismuodoista ja rajoista sekä keskustelun ja puuttumisen keinoista. Saat koulutuksessa konkreettisia välineitä vaikeiden johtamistilanteiden kohtaamiseen tuloksekkaasti.
Kenelle
Koulutus sopii sinulle erinomaisesti, jos työskentelet esihenkilötehtävissä.
Vaativuustaso
Taso 2: Edistynyt taso – yleisluontoisempaa tietoa ja helposti sisäistettävä sisältö. Perustutkinnon ylläpitoon ja ammattitaidon kehittämiseen.
Koulutuksen sisältö
Konfliktit
- Vuorovaikutuksen merkitys
- Konfliktien dynamiikka
- Konfliktitilanteiden selvittäminen
- Kuinka navigoida pattitilanteesta eteenpäin
Epäasiallinen käyttäytyminen
- Vastuuton käytös työpaikalla
- Työturvallisuuslaki antaa rajat
- Vastuuton käyttäytyminen, epäasiallinen kohtelu ja kiusaaminen – missä raja menee?
- Puuttuminen ja puheeksi ottaminen
- Palautteen antaminen ja ratkaisukeskeisyys
Kouluttaja: Eduhouse
Koulutuksen asiantuntijana on Anna Lohman (työpsykologi PsM, ekonomi KTM, työnohjaaja STOry, organisaatiokonsultti FINOD), joka on erikoistunut työelämän psykologisiin ilmiöihin. Anna auttaa työkseen työntekijöitä, työyhteisöjä, esihenkilöitä ja johtoa tekemään työtä helpommin ja tehokkaammin. Organisaatiopsykologian rautaiseksi asiantuntijaksi luonnehdittu Anna tunnetaan kouluttajana lämpimästä, ihmisläheisestä ja selkeästä tavasta käsitellä työelämän vaikeitakin kysymyksiä.
Avainsanat: epäasiallinen käyttäytyminen, konflikti, puuttuminen, palaute