Siirry sisältöön
Digihumaus

Digihumaus 2021

webinaari, 16.4.2021 klo 9-12
 
Tervetuloa Digihumaus-webinaariin!
 
Tilaisuus on huippusuosittu ja mukaan on ilmoittautunut yli 2200 osallistujaa.
 
Osallistuaksesi Digihumaus-webinaariin sinun tulee rekisteröityä tapahtuma-alustalle. Näin pääset seuraamaan webinaarilähetystä ja keskustelemaan muiden webinaariin osallistujien kanssa. Voit osallistua webinaarin aikana tapahtuman yhteiseen chat-keskusteluun tai aloittaa kahdenkeskisen keskustelun toisen webinaariosallistujan kanssa.
 
Olemme koonneet alle ohjeet rekisteröitymiseen ja tapahtuma-alustan käyttöön. Tutustuthan ohjeisiin!
 
Rekisteröityminen ja käyttäjätilin luominen
Jokaisen osallistujan tulee luoda tapahtuma-alustalle käyttäjätili.
  • Luo käyttäjätili osoitteessa https://events.liveto.io/signup
  • Kirjoita sähköpostiosoitteesi ja paina ”Rekisteröidy”
  • Löydät aktivointilinkin sähköpostistasi. Klikkaa linkkiä suorittaaksesi rekisteröityminen loppuun.
  • Jos et löydä aktivointilinkkiä sähköpostistasi, tarkista myös roskapostikansio.
Jos sinulla on jo olemassa oleva Liveto-tili, voit klikata sivulla https://events.liveto.io/signup kohtaa ”Tili” ja kirjautua sisään.
 
Jos yllä oleva linkki ei toimi, voit kopioida ja liittää tämän osoitteen selaimen osoitekenttään: https://events.liveto.io/events/digihumaus-2021?access_key=avain
 
Rekisteröitymiseen liittyvissä ongelmatilanteissa voit ottaa yhteyttä asiakaspalvelu@liveto.io tai 0600 30005 (1,78€/min) arkisin klo 9-17.
 
Omat profiilitietosi auttavat verkostoitumaan
 
Digihumauksessa verkostoituminen on tärkeää.
 
Verkostoituminen toisten osallistujien kanssa on sitä helpompaa, mitä enemmän tietoja täytät itsestäsi tapahtuma-alustalle omaan profiiliisi.
 
Omaan profiiliin kannattaa lisätä
  • asiallinen ja tunnistettava kuva itsestäsi
  • oma nimi, organisaatio ja toimenkuva
  • Lisätietoihin voit lisätä esimerkiksi aiheen tai teeman, josta haluaisit keskustella tai minkälaisesta verkostoitumisesta olet kiinnostunut.
  • klikkaa ruudun oikeassa yläkulmassa omaa kuvaasi/nimikirjaintasi
  • klikkaa ”Näytä profiili”, jonka jälkeen profiilisi muokkausikkuna aukeaa uuteen välilehteen.
  • Oman profiilisi tietoja voi käydä täydentämässä tapahtuma-alustalla seuraavasti:
Näin käytät tapahtuma-alustaa
 
Aula
Kun kirjaudut tapahtuma-alustalle, saavut Aula-tilaan. Aulasta löydät tapahtuman sisällön aikatauluineen.
 
Suora lähetys
Valitsemalla vasemman reunan valikosta kohdan “Suora lähetys”, pääset seuraamaan tapahtuman suoraa lähetystä. Voi seurata lähetystä tekstityksellä tai ilman tekstitystä.
 
Chat-keskustelut 
  • koko osallistujakunnan kesken webinaarilähetyksen yleisessä chatissä
  • kahdenkesken toisen webinaarivieraan kanssa
  • ständihuoneissa ständeillä päivystävien asiantuntijoiden kanssa
  • Digihumaus-webinaarissa on mahdollista viestiä chatissa
  • Chat-keskustelut näkyvät ruudun oikeassa reunassa.
  • Huomaathan, että
  • Chat-kanavan viestit näkyvät vain siinä kanavassa, johon ne on kirjoitettu.
  • Olet aktiivisena kerrallaan vain yhdessä chat-kanavassa.
  • Voit itse valita, missä kanavassa olet milloinkin aktiivisena.
 
Yksityisviestien lähettäminen toiselle webinaariosallistujalle
Voit lähettää chatissa yksityisviestejä toiselle webinaariosallistujalle klikkaamalla osallistujaluettelossa henkilön nimeä ja valitsemalla ”Avaa keskustelu”.
 
Ständihuoneet
 
Digihumaus-webinaarin aikana voit vierailla tilaisuuden virtuaalisissa ständihuoneissa. Niissä voit tutustua Digi- ja väestötietoviraston digitalisaatiota edistäviin palveluihin. Lisäksi valtiovarainministeriön ständillä pääset tutustumaan julkisen hallinnon strategiaan.
Asiantuntijamme vastaavat ständeillä kysymyksiisi tilaisuuden ajan klo 8.30-12.30.
 
Webinaarilähetyksen aikana pääset jatkamaan keskustelua ständeillä lähetysikkunan oikealla puolella olevassa chatissä avaamalla välilehden ”Huoneet” ja valitsemalla sieltä haluamasi ständihuoneen. Näin voit seurata päivän ohjelmaa ja jatkaa halutessasi keskustelua ständihuoneen asiantuntijoiden kanssa samaan aikaan.
 
Tekisiä ohjeita tapahtuma-alustan käyttöön
 
  • Suosittelemme käyttämään virtuaalitapahtumaan osallistumiseen tietokonetta mobiililaitteen sijaan.
  • Suosittelemme käyttämään Chrome-selainta, mutta alusta toimii myös Firefox- ja Edge-selaimilla. Varmista myös, että selain on päivitetty. Muilla selaimilla tai vanhentuneilla versioilla virtuaalikokemus voi heikentyä. Emme suosittele webinaarin seuraamiseen Internet Explorer -selainta.
  • Huomioi, että vahva palomuuri saattaa estää osan virtuaalitapahtuma-alustan sisällöstä. Palomuuria voi säätää, jotta meet.liveto.io -osoitteeseen on yhteydet sallittuna porteista 443/tcp ja 10000/udp.
  • Älä pidä muita ohjelmistoja tai välilehtiä auki tapahtuman aikana. Muiden ohjelmistojen ja välilehtien pitäminen auki voi aiheuttaa sen, että suora lähetys pätkii, koska verkkoyhteydessäsi ei välttämättä riitä kaista kaikkien ohjelmistojen samanaikaiseen käyttöön.
  • Jos sinulla ilmenee ääni- tai kuvaongelmia, sulje muut koneellasi avoimena olevat ohjelmat.
  • Kannattaa myös poistaa etäyhteys-ohjelmisto käytöstä webinaarin ajaksi.
Jos edellä mainitut toimenpiteet eivät korjaa tilannetta, kirjaudu ulos sekä päivitä tai uudelleenkäynnistä selainikkuna.
Varmista myös, että ongelma ei ole palomuurissasi, mikäli esimerkiksi osa sisällöstä jää näkymättä tai koet muita teknisiä ongelmia.
 
Uloskirjautuminen alustalta
 
Voit kirjautua ulos tapahtuma-alustalta oman profiilikuvakkeen kautta. Klikkaa ”Näytä profiili” ja valitse Käyttäjäasetukset-sivun oikeasta yläkulmasta kohdasta ”Tili” -> ”Kirjaudu ulos”.
Voit myös vain sulkea selaimen. Tällöin webinaarialusta kirjaa sinut automaattisesti ulos 20-30 minuutin kuluttua.
 
Tarvitsetko apua tapahtuma-alustalle rekisteröitymisessä?
 
Rekisteröitymiseen liittyvissä kysymyksissä voit ottaa yhteyttä:
asiakaspalvelu@liveto.io tai 0600 30005 (1,78€/min) arkisin klo 9-17.
Muissa tilaisuuteen liittyvissä kysymyksissä voit olla yhteydessä Digi- ja väestötietoviraston viestintään sähköpostitse: dvv.viestinta@dvv.fi
Tervetuloa mukaan Digihumaukseen!

 
Digihumaus (aik. Keväthumaus) kokoaa yhteen yhteiskuntamme digitalisaatiosta ja sen edistämisestä kiinnostuneet toimijat ja asiantuntijat. Päivän teemana on ”Kun digistä tuli valtavirtaa”.
 
Päivän aikana pohdimme,
  • mitä on onnellisuus digitaalisessa yhteiskunnassa?
  • millainen on tulevaisuuden digitaalinen yhteiskunta?
  • mitä digitalisoituva yhteiskunta meiltä edellyttää?
  • millaiset uudet digitaaliset toimintatavat ovat tulleet jäädäkseen?
  • kuinka suuren digiloikan kestämme ja missä menee ihmisen muutoskyvyn raja?
  • onko Suomi aiempaa valmiimpi digitaaliseen yhteiskuntaan?
Tule kanssamme kurkistamaan tulevaisuuden elämään ja pohtimaan, millaisia haasteita digitalisaation keinoin voidaan ratkaista ja mitä ratkaisuja muutoksen tueksi tarvitaan.
Koronaviruksen vuoksi Digihumaus järjestetään tänä vuonna virtuaalisessa muodossa. Emme ole silti unohtaneet yhtä tärkeää asiaa – verkostoitumista. Digihumauksen tapahtuma-alustalla voit verkostoitua muiden osallistujien kanssa ja sopia myös kahdenkeskeisiä tapaamisia.